uitlaat

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2004 10:36 #54686 door
uitlaat is gemaakt door
Hallo, ik weet dat het een vaker voorkomend en besproken onderwerp is, maar toch kom ik er nog niet helemaal uit... de uitlaat onder mijn '68 amazone stoot tijdens het rijden makkelijk tegen de stabilisatorstang aan (juist niet tegen de bumper dus). Nu heb ik geprobeerd door wat te draaien en te doen dit weg te krijgen, maar al snel komt dan de voorste demper onder tegen het chassis aan te zitten (geeft soms wat doffe tikken tijdens het rijden). Is dit laatste nu erg of hoort die demper daar juist tegen een rubber dop te rusten??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2004 15:25 #68696 door
Beantwoord door in topic uitlaat
Aangezien een Amazon alleen op de vooras een stabilisatorstang heeft (even afgezien van de IPD-kit), denk ik dat je de Panhard-stang van de achteras bedoelt.<p>Ook bij mijn Amazon is er bijzonder weinig ruimte tussen de achterdemper en de rubberen strips die tegen het bevestigingspunt van de Panhardstang zitten. Ook de voordemper zit bijzonder dicht bij het lagerhuis van de ingaande as van het differentieel. Hij hangt wel voldoende laag onder de bodemplaat om die niet te raken. <br>Om dat te bereiken moet de hele uitlaatpijp één stijf geheel vormen. De punten waar de buizen in elkaar geschoven zijn moeten goed in één lijn met elkaar liggen. Ik gebruik altijd wat uitlaatcement op de aansluitvlakken voordat ik de buizen in elkaar schuif en vastzet met uitlaatklemmen. Als dat uitgehard is kunnen de buizen niet meer t.o.v. elkaar bewegen.<br>Goede stevige ophangrubbers is een tweede vereiste.<br>Met het ophangbeugeltje aan het stuk pijp achter de achterdemper kun je nog wat spelen. Die kun je n.l. rondom de buis verdraaien. Verdraai hem een beetje over de buis voordat je hem vastzet, en de buis wordt één kant opgetrokken. Daar kun je mooi mee fine-tunen om het demperpotje niet te dicht tegen de panhardstang te laten lopen.<p>Ik zeg niet dat mijn uitlaat niets aan de onderkant raakt, dat is gezien de kleine ruimtes toch niet mogelijk (waarom anders stootrubbers?). Maar het gaat nooit zo hard dat ik de uitlaat kan horen, ook niet op hobbelige wegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2004 18:08 #68695 door
Beantwoord door in topic uitlaat
Om het bonken tegen de onderkant te voorkomen kun je een beugel op de versnellingsbak monteren die de uitlaatpijp tussen het uitlaatspruitstuk en de versnellingsbak fixeert. Niet elke amazon had deze maar hij past op elke bak. Je voorkomt er ook mee dat je spanning krijgt op het spruitstuk. Onderdeel 672262,Steun uitlaat, €3,50 bij het VOD.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.