simons rammelt

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2004 16:22 #54684 door
simons rammelt is gemaakt door
Onder mijn P130 hing toen ik 'm kocht een Simons uitlaat. Deed 't prima maar slijt, dus vorig jaar een nieuwe Simons eronder gehangen. Na een paar maanden begon de middenpijp (dat dikkere gedeelte naast de cardanas) enorm te rammelen tussen 2000/3000 toeren. Kon volgens de leverancier wel eens voorkomen en ik kreeg een nieuwe tussenpijp. De nieuwe begon na 1000 km al weer te rammelen. Ik vermoed dat de geperforeerde binnenpijp loslaat o.i.d. Ben ik (zoals gewoonlijk) weer de enige die hier last van heeft of komt dit vaker voor en hoe is eea dan opgelost?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2004 19:30 #68702 door
Beantwoord door in topic simons rammelt
Mijn vader heeft al 5 jaar dezelfde middenpijp van een compleet Simons sportsysteem hangen, maar dat ding heeft in al die tijd nog nooit gerammeld! Wel 35000 km per jaar, dagelijkse auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2004 20:03 #68701 door
Beantwoord door in topic simons rammelt
Mijn Simmons rammelt ook bij dezelfde toerentallen, maar het is de ophangbeugel, die aan de versnellingsbak vastzit, of liever , niet goed vastzit.Als ik de boel weer eens goed aangedraaid heb, is de boel na een week of twee weer aan het rammelen.De meegeleverde beugel is net niet groot genoeg om helemaal aan te klemmen tot de flappen elkaar raken, waardoor de boel los werkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2004 09:15 #68700 door
Beantwoord door in topic simons rammelt
Zoals Huib bij zijn auto heeft trilt de bevestiging bij de versnellingsbak vaak los. Naar mijn idee is dat hele bevestigingspunt 'fout': geeft alleen maar extra spanningen in het uitlaatsysteem waardoor vibraties en bv losrammelen kan optreden. Ik heb dat punt altijd bewust losgekoppeld. Mijn uitlaat hang dus aan het spruitstuk, en verder aan de rubbers van tussen- en einddemper.<br>Misschien dat bij de Simons het steuntje echter wel nodig is omdat de voorpijp hier al veel eerder over gaat in de tussendemper, maar ik gok dat het ook wel zonder kan.<br>Trouwens even een algemene Simons-vraag: hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Niet te veel lawaai, ook niet na lange ritten op snelweg? En enige vermogens toename of alleen het idee?<br>Ben Flierman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2004 17:59 #68699 door
Beantwoord door in topic simons rammelt
Heb hetzelfde probleem gehad en is nu ook weer terug. De ophangbeugel van de tussendemper bleek te zijn afgebroken (dus niet die bij de versnellingsbak maar dat stuk dat aan twee rubbers hangt). Ik kwam er pas achter toen ik hem aan het vervangen was, dus echt duidelijk is het niet te zien. De nieuwe zit er nu vier of vijf maanden op en het is net weer opnieuw begonnen (een scherpe resonantie bij 2200 tpm). Ik duik er morgen weer onder om het te onderzoeken. Trouwens Ben, op een standaard motor geeft het geen toename van vermogen omdat de uitlaat niet de bottleneck is, eerder je kop (laten 'porten') en carburateurs. Het geeft een mooie donkerbruine brom maar na een lange rit ben je wel tijdelijk doof voor één frequentie. Ik ken ook mensen die het ronduit herrie vinden (Lennard) dus het is erg persoonlijk of je het wat vindt. Let op als je een Amazon Combi hebt, dan heb je een andere bocht over de achteras nodig dan wat standaard geleverd wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-06-2004 21:42 #68698 door
Beantwoord door in topic simons rammelt
Bij mij is de Simons uitlaat ook niet vastgemaakt aan de versnellingsbak. Alleen de voorpijp zit vast, verder de rubbers en natuurlijk de laatste pijp.Ik vind het een mooi geluid. Of het meer vermogen geeft, ik weet het niet. Bij mij zit de meeropbrengst aan vermogen in een aantal dingen: afgevlakte kop, bredere kleppen, twee SU´s, dikke LPG slangen naar de SU´s, luchtfilerpijp iets getrimd, een overdrive en een Simons uitlaat. Topsnelheid is boven de 190 km, maar dat rijd ik nooit, want horen en zien vergaat je(zeker als je geflitst wordt).Een comfortabele kruissnelheid van 140 is wel goed te doen.Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.