lpg-tank loshalen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-06-2004 20:48 #54644 door
lpg-tank loshalen is gemaakt door
Als het een beetje meezit krijgt Martens de Bilstein achterdempers voor de Amazon sedan binnen. Om die te kunnen plaatsen moet ik dus de LPG tank verwijderen. Dan pas kan ik bij de bevestigingspunten.<p>Ik moet dus de gasleiding en de vulslang/ventilatieslang losmaken van de tank. Uit ervaring met een andere klassieker weet ik dat de vulslang op een ventiel zit zodat die er gewoon afgehaald kan worden. Geldt dat voor de gasleiding ook? Weet er iemand nog tips-and-tricks voor het tijdelijk verwijderen van de LPG-tank? En hoeveel weegt zo'n ding eigenlijk (45 l, halfvol LPG)?<p>Alle info is welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-06-2004 21:40 #68883 door
Beantwoord door in topic lpg-tank loshalen
Wanneer je de beschermkap van de tank afhaalt, kun je eenvoudig de leiding losdraaien. Indien je een brandstofmeter op de tank hebt aangesloten is het mogelijk dat je de bedrading van de stekkers moet ontdoen om de draad te kunnen verwijderen. Ik weet niet of dat bij jou ook is, heb slechts ervaring met het één tank. De vulslang heb ik zelf nooit verwijderd. De tank is goed zelf te tillen. Het aantal kilo's moet ik je schuldig blijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2004 08:34 #68882 door
Beantwoord door in topic lpg-tank loshalen
Je moet gewoon de leiding en vulslang loshalen, hierbij zal het dan nog vloeibare gas in de leiding en vulslang (er zitten geen kleppen of ventielen in) ontsnappen en verdampen. Laat ze beide maar even leeglopen, vervolgens kun je dan de eventuele bedrading voor tankzender en afsluiter in de appendagekast loshalen. Bij montage gaat het omgekeerd in zijn werk; gewoon de leiding en vulslang er weer op draaien; bij tanken ontlucht dit zichzelf weer. Zodra je hebt getankt kun je de aansluitingen die je los hebt gedraaid het beste even testen met een beetje Glassex. Als er dan een lek zit door niet voldoende vastdraaien oid, komt die snel aan het licht door bellenvorming. Totdat je er zeker van bent dat er geen lek zit na terugzetten van de tank: houd geen lampje oid. in de kofferruimte! Bij het minste of gerinste zal je dan een explosie kunnen krijgen, indien er een lek is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2004 11:53 #68881 door
Beantwoord door in topic lpg-tank loshalen
<p><i> Bij het minste of gerinste zal je dan een explosie kunnen krijgen, indien er een lek is. </i> (p>In dit verband vooral ook opletten dat je dan geen gereedschap laat vallen in een (onbeklede) kofferruimte...!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2004 17:47 #68880 door
Beantwoord door in topic lpg-tank loshalen
Bedankt voor de tips. En uiteraard let ik op het brandgevaar, dus als eerste de accu los en alles geruime tijd laten luchten voordat ik begin...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.