simmons uitlaat rammelt

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2004 10:52 #54614 door
simmons uitlaat rammelt is gemaakt door
Al eerder was op het forum wat te lezen over rammelende Simmons uitlaten.Ik had hetzelfde en dacht dat het de beugel was waarmee de uitlaat aan de versnellingsbak vastzat, maar dat was dus niet zo.Gisteren weer eens naar die irritante rammel gekeken en er bleek dat de beugel nog steeds goed vast zat, maar toen ik tegen de tussendemper sloeg met de vuist, hoorde ik in die demper iets trillen. Het binnenwerk lag los. Na een paar ferme klappen met een bolkophamer, waarmee ik een deuk van ongeveer 0,5 cm in de pot geslagen heb was de rammel weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2004 14:44 #69002 door
Beantwoord door in topic simmons uitlaat rammelt
Haha, geen hele elegante oplossing maar wel zeer doeltrefend!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2004 15:46 #69001 door
Beantwoord door in topic simmons uitlaat rammelt
Niet elegant, maar een andere oplossing is er volgens mij niet, tenzij je vrouwenarts bent en beroepshalve de pot inwendig kan onderzoeken en repareren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2004 17:38 #69000 door
Beantwoord door in topic simmons uitlaat rammelt
ik meldde inderdaad een tijdje terug een rammelende Simons tussendemper. Na montage van een nieuwe begon deze na 800 km ook weer te rammelen. Wat blijkt: in de demper zitten twee binnenpijpen en in't midden een stukje zonder binnenpijip. Waar de binnenpijpen ophouden zitten ze met een schotje geklemd in de buitenpijp, en dat is precies de plek waar de rammel ontstaat omdat die schotjes in de fabriek niet goed zijn vastgezet. Een snelle oplossing is inderdaad de pijp op die plaatsen iets inknijpen (slaan dus..); wordt nb(!) door de leverancier geadviseerd. Dat dit niet de juiste oplossing is zal duidelijk zijn. Ik ga nog wel met die leverancier in de slag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2004 20:54 #68999 door
Beantwoord door in topic simmons uitlaat rammelt
Gelijk heb je , dit mag niet zo snel gebeuren, maar ik kan, denk ik moelijk reclameren, na 2,5 jaar en 100.000 km.Dus houd ik het maar bij de deuk in de pot:-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.