extra pijpje uitlaatspruitstuk volvo 240

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-06-2004 21:14 #54606 door
In mijn Volvo 240 op het uitlaatspruitstuk een pijpje aangetroffen, dat naar voren staat. Niet ver daarvandaan een flexibele slang naar de luchtfilterdoos. Is er verband tussen die twee en waar dienen ze voor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2004 00:17 #69045 door
Beantwoord door in topic extra pijpje uitlaatspruitstuk volvo 240
Ik denk dat je de meeste kans op een zinnig antwoord hebt op het forum bij o.a. het Volvo 240-260 register. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2004 09:00 #69044 door
Beantwoord door in topic extra pijpje uitlaatspruitstuk volvo 240
Dat was voor de voorverwarming van de inlaatlucht. In de winter voorkom je daarmee verijzing van de carburateur. Toen ik nog 240 reed zat daar een stuk "kachelpijp" tussen, wat hopeloos weggeroest was. Ik heb het nooit meer gemonteerd, was dus niet zo kritisch in ons klimaat.Je zult het in Roemenie niet nodig hebben van de zomer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2004 12:58 #69043 door
Beantwoord door in topic extra pijpje uitlaatspruitstuk volvo 240
Kees. bedankt voor je antwoord, hetgeen ik al vermoedde. Vraag nu is, of ik dat pijpje niet moet afdichten; enerzijds om geen uitlaatgassen onder de motorkap te krijgen, anderzijds als APK-eis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2004 17:56 #69042 door
Beantwoord door in topic extra pijpje uitlaatspruitstuk volvo 240
Nee dat hoeft niet. het pijpje zit aan een stukje blik wat om je uitlaat zit. Er komen dus geen uitlaatgassen uit.Achter he luchtfilter zit een vierkant doosje waar de flex alu slang aan de onderkant in hoort. In dit doosje zit een klep met een bi metaal sensortje. als je voor de winter er een stukje slang tussen zet is het klaar. Rijd je op LPG dan kan je beter de klep er tussen uit halen, dan rijd hij in de winter beter.Eric2x 242 '75 met B20

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.