lpg probleem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-07-2004 22:03 #54575 door
lpg probleem is gemaakt door
De amazon waar mij schoonmoeder mee rijdt vertoont kuren bij het rijden op gas. Nu hebben we al het chokerelais vervangen en het CO wat bijgesteld. Dan gaat het weer een paar dagen goed, maar dan stopt ie er ook zo weer mee.Ik heb er zelf ook mee gereden en het is een rare gewaarwording. Hij krijgt gewoon van het ene op het andere moment geen gas meer. Het kan maar zo zijn dat de volgende dag het weer een poosje goed gaat, maar ermee stoppen doet ie. De verdamper bevriest overigens niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-07-2004 22:25 #69179 door
Beantwoord door in topic lpg probleem
Klinkt als een electrische storing. Slecht contactje/sluiting ergens. LPG loopt ook bij een slechte afstelling eigenlijk altijd wel, dus in de afstelling zou ik het niet zoeken. Maar hoe staat het met zaken als ontsteking?<br>(of kunnen schoonmoeders gewoon niet rijden?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-07-2004 23:21 #69178 door
Beantwoord door in topic lpg probleem
Haha.... aan het rijden ligt het niet...... Ik had het probleem ook. de motor heeft net een grote beurt gehad, alles vernieuwd, dus dat is ook het probleem niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2004 09:11 #69177 door
Beantwoord door in topic lpg probleem
dries.Als de auto niet wil aanslaan op lpg( doordat je geen gas kruigt)controleer eerst of de schakelaar op lpg staat, kijk dan (met contact aan) of de electr. afsluiter naast je verdamper machnetisch is dus ingeschakelt. zo niet.electr volgen en controleren.is dit in orde. zet dan ff 12 volt op de afsluiter bij de tank en kijk of die inschakelt, zo ja hier de electra controleren Ik zou als eerste de massa even goed nakijken en voorzien van een likje kopervet en nieuw monteren.Je kan ook het relais nog even nameten of deze schakelt.kan geen groot probleem zijn Dries, maar het is vaak ff zoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2004 17:26 #69176 door
Beantwoord door in topic lpg probleem
Het zou idd in de ontsteking kunnen zitten. Een tijd geleden had ik geregeld dat de motor op LPG even een schokje gaf (inhouden). Dat deed hij op benzine niet...althans, niet op de momenten dat ik op benzine reed. Achteraf bleek dat het daarop ook had kunnen gebeuren. Op een gegeven moment stopte de motor helemaal met lopen.<br>Doordat ik met transistorontsteking rondrijd heb ik nooit omgekeken naar de distributeur. Maar af en toe grondig reinigen is dan toch echt nodig (contactpuntjes en andere contactovergangen worden vettig). Nadat ik het ding van de motor afgehaald heb heb ik hem (op de centrifugaalgewichten na) uit elkaar gehaald en met rijke hoeveelheden remmenreiniger schoongemaakt. Probleem opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2004 20:29 #69175 door
Beantwoord door in topic lpg probleem
Belangrijk is te weten wat er precies gebeurd als de motor ermee stopt, geen LPG meer t.g.v. aansturingsprobleem ontsteking? of LPG installatie zelf. Zelf heb ik dit ook eens gehad toen bleek het veiligheidsrelais van LPG installatie de veroorzaker te zijn van het zomaar en oncontroleerbaar afslaan. Desnoods het relais (tijdelijk)kortsluiten als proef. Na afslaan wel op benzine rijden mogelijk toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2004 21:37 #69174 door
Beantwoord door in topic lpg probleem
Veiligheidsrelais is vernieuwd. Hij stopt er zo in 1 keer mee en loopt dan wel op benzine. Wordt nog een poosje puzzelen ben ik bang voor......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2004 23:02 #69173 door
Beantwoord door in topic lpg probleem
maak een soort van controlelampje op je LPG afsluiter die je in de auto kan zien, is de verdamper wel ok? laat het ons weten svp!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2004 23:01 #69172 door
Beantwoord door in topic lpg probleem
Dries, het kan ook nog liggen aan de schakelaar voor LPG of aan het schakelrelais in de leidingen. Hoor je wel een klik als je de schakelaar omzet van neutraal naar lpg?En krijgt de verdamper wel genoeg water van het koelsysteem ivm het verdampen van de lpg tot een gas?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.