benzinetank reinigen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2004 20:12 #54573 door
benzinetank reinigen is gemaakt door
Hi, Ik heb een benzine tank uit een duett die lang heeft stilgestaan, hoe reinig je de tank het beste en hoe krijg je al die vergomde resten en eventuele roest resten eruit?Iemand goede tips

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2004 23:01 #69189 door
Beantwoord door in topic benzinetank reinigen
Als er idd roest in de tank zit zou ik een nieuwe plaatsen. Roest in een tank leidt n.l. op den duur tot doorroesten van binnenuit. Ben ik een keer getuige van geweest bij een collega-klassieker-rijder die regelmatig zijn benzinefilter moest vervangen omdat die steeds vol liep met roestdeeltjes. Op een gegeven moment ontstond er een gaatje ter grootte van een speldenprik ('pinhole') waardoor de benzine naar buiten begon te druppelen. Enige echt goede (en veilige) oplossing: nieuwe tank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2004 23:06 #69188 door
Beantwoord door in topic benzinetank reinigen
Volgens mij bestaat er een vloeistof die je in de tank kan laten lopen, die dan opdroogt en een soort kunstoflaag achterlaat. Anders de tank domweg van boven openmaken (openknippen) desnoods stralen en weer dichtsolderen/lassen. Heb ook wel eens gehoord van een handvol grind erin stoppen en schudden maar!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2004 23:29 #69187 door
Beantwoord door in topic benzinetank reinigen
Hier een site waar je alles kunt bestellen wat je nodig hebt.Er staan ook allerlei andere interessante dingen op.www.frost-auto.nl/ws/website/pagina13.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2004 00:29 #69186 door
Beantwoord door in topic benzinetank reinigen
Als je aan een nieuwe tank kunt komen, zou ik gewoon nieuw kopen, bij regelmatig gebruik kan die dan weer gewoon 40 jaar mee. Indien niet meer nieuw te krijgen, zou ik informeren naar gebruikt bij Nordicar, Huke Basart of Dries in Wognum.Daarna je huidige tank opwaarderen zoals geadviseerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2004 09:34 #69185 door
Beantwoord door in topic benzinetank reinigen
Bij renovatie zie www.tankcure.nl.Leen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-05-2005 16:09 #69184 door
Beantwoord door in topic benzinetank reinigen
effe rupsen !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.