olielekkage bij benzinepomp

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-07-2004 16:49 #54468 door
olielekkage bij benzinepomp is gemaakt door
M'n B20A lekt olie bij de benzinepomp. Ik heb de pakkingen en de bakelieten isolatieschijf vervangen (oude was bij een boutgat afgebrokkeld). Vooraf heb ik de vlakheid van blok en pomp bekekend, en dat ziet er op zich gewoon goed uit. De restanten van de oude pakking heb ik netjes verwijderd.<br>En toch willen ook de nieuwe pakkingen en schijf het geheel niet oliedicht maken. Wat doe ik verkeerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-07-2004 17:08 #69603 door
Beantwoord door in topic olielekkage bij benzinepomp
Niets. Heb net even bij de mijne gekeken - daar lijkt naast pakkingen ook nog blauwe siliconenkit te zitten .....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-07-2004 17:53 #69602 door
Beantwoord door in topic olielekkage bij benzinepomp
Alle pakkingen (2x "karton" en 1x bakeliet)aan alle kanten dun insmeren met een vloeibare pakking.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-07-2004 18:05 #69601 door
Beantwoord door in topic olielekkage bij benzinepomp
Je kunt de beide kartonnen pakkingkjes vervangen door blauwe siliconenpakking van Loctite. Meestal is het dan wel dicht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-07-2004 22:36 #69600 door
Beantwoord door in topic olielekkage bij benzinepomp
Bedankt voor de info. Ik heb nog even een busje vloeibare pakking gehaald. Daarop staat dat het ter vervanging van de gewone pakking dient. Maar ik denk dat ik het liever dun op de kartonnen pakkingen smeer, dan dat ik alleen de siliconenprut gebruik en geen karton plaats...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-08-2004 16:41 #69599 door
Beantwoord door in topic olielekkage bij benzinepomp
Het gebruik van de vloeibare pakking heeft geholpen. Lekkage is over. Da's maar goed ook want de olie liep ook op de bussen van de onderste draagarm en één van de motorsteunrubbers, en rubber houdt daar niet zo van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.