benzinedruk p1800e

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-08-2004 21:22 #54414 door
benzinedruk p1800e is gemaakt door
Hulp gezocht bij raadselachtige storing !!!De benzinedruk van mijn P1800E ('70)valt weg zodra er minder dan 20 liter in de tank zit MAAR ALLEEN BIJ EEN BOCHT NAAR LINKS.De motor valt dan enkele sekonden stil en slaat daarna weer aan.Als ik de benzine stroming zichtbaar maak met een paar doorzichtige benzinefilters in de slang zie ik op het moment supreme een aantal kleine luchtbelletjes voorbij komen.De benzinepomp blijft gewoon spanning houden (controlelampje geplaatst) maar de druk valt terug tot ongeveer 1 bar. Na de bocht klimt de druk weer tot 2 en dan rijden we weer.In eerste instantie werd de nieuwe roestvrijstalen tank verdacht. Uitwisselen voor een nieuwe nieuwe hielp niets. Verwisselen van aanvoer en retour ook niet.Ook de (nieuwe) benzinepomp gewisseld, geen resultaat.Als de tank vol is, is er geen probleem.Wie heeft er nog een creatief idee of heeft dit probleem wel eens eerder gehoord ?Gaarne tot een wederdiens bereid, Niels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-08-2004 21:33 #69843 door
Beantwoord door in topic benzinedruk p1800e
Een oorzaak van dit soort storingen kan het uitwendige benzinefilter zijn vlak voor de pomp, iedere 40k kilometer vervangen.Loodvrije benzine vergummiet eerder dan loodhoudende dus misschien wel vaker wisselen en maak de oude eens open om te zien of dit verstopt raakt.Het lijkt erop dat in de tank lucht wordt aangezogen, dat kan bij een bocht naar links aangezien de aanvoernippel links zit.Je zegt een nieuwe rvs tank te hebben is deze qua binnenwerk gelijk aan de originele ? dus met een klein filter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-08-2004 21:55 #69842 door
Beantwoord door in topic benzinedruk p1800e
Ik heb er ook al een nieuw filter onder gehad, maakte niks uit. Ik weet niet of de rvs tank van binnen hetzelfde is als een originele, maar de eerste rvs tank (die is vervangen in de hoop het probleem op te lossen) is inmiddels ingebouwd in een ES en die loopt zonder problemen.Beide tanks zijn geleverd door Martens die er al tientallen heeft verkocht en nog nooit problemen had. Martens is overigens super behulpzaam bij het tackelen van het probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-08-2004 22:38 #69841 door
Beantwoord door in topic benzinedruk p1800e
Hallo, ik heb exact het zelfde probleem met mijn P1800E. Ik heb inmidddels ook een nieuwe pomp geplaatst, het filter 10 keer nagekeken,, benzineleidingen doorgeblazen.Ik heb rondgereden met een manometer aan boord. maar echt geen oorzaak kunnen vinden.Het probleem doet zich inderdaad voor bij de talloze mini rontonden en dan weer bij het afslaan van de rontonde. De tank vol houden helpt wel maar dan nog hoor ik de pomp wel eens janken. Dat de pomp lucht aanzuigt bij het kleine tankje achter de benzine klep zal ik eens gaan na kijken, dit zou best wel eens kunnen. Laurent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-08-2004 22:53 #69840 door
Beantwoord door in topic benzinedruk p1800e
Mmm, dit vraagt om een structurele aanpak.Te beginnen met te checken of je de juiste onderdelen hebt.Om te beginnen er is verschil tussen de benzinepomp van de E70/71 en de ES, dit zit in het vermogen (50 tegen 100 liter/min.)en er is verschil in de benzinepompen, de E70/71 heeft een 3-tal aansluitingen naast elkaar, aan/afvoer en de overstroom aansluiting herkenbaar aan het tuutje van de veer.Er is zelfs een verschil tussen b20 E en F uitvoering (dus DRIE onderdeelnummers)De latere modellen ES/140 hebben de uitlaat op het pomphuis zitten, zoals gezegd levert deze 2x meer druk.Ook de benzinefilters verschillen, de vroege modellen een vierkant filter en de latere een rond filter.Het foute filter kan de drukverminderen.Het lijkt me verstandig dat je controleert of jij de juiste spullen hebt gemonteerdeen '70 dus moet een pomp hebben met de slangen op een rij,odlnr 241723, een vierkant benzinefilter (grijsplastic)odlnr 241724.Begrijp ik je goed dat je nog extra filters hebt gemonteerd ? verwijder deze dan aangezien ze de druk kunnen laten dalen en dus niet nodig zijn (filter in tank +uitwendig)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-08-2004 22:58 #69839 door
Beantwoord door in topic benzinedruk p1800e
Laurent, ik zou graag jouw problemen vergelijken met de mijne om te zien of we zo iets verder kunnen komen. Op dit moment weet ik het echt niet meer, ik heb een drukregelaar en een pomprelais in bestelling en als ik die heb geplaatst heb ik alle componenten van het systeem vervangen. Heb jij ook een roestvrijstalen tank of nog een originele ? Het zou toch te gek zijn als we gedwongen worden om alle rotondes tegen de richting in te nemen !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-08-2004 23:12 #69838 door
Beantwoord door in topic benzinedruk p1800e
Ik heb een pomp met drie aansluitingen maar geen vierkant filter. Ik heb niet meerdere filters tegelijk maar een tijdje een ander filter gehad. Maar de problemen bleven. Ik heb ook met een manometer rondgereden. Alles volgens het boekje. Bij contact aan draait de pomp, druk 2 bar. Dan zakt de druk tot 1.4 bar. Als je start stijgt de druk tot 2 bar en dat blijft zo tijdens het rijden. Behalve dus bij halflege tank en linksafslaan, dan zakt de druk eventjes tot 1 bar. De truuk met de doorzichtige filtertjes was om te kijken wat er gebeurt, je ziet dan wat luchtbelletjes voorbij komen. Ik zal toch eens kijken voor een vierkant filter zoals je zegt want dat is er tjdens de restauratie ook vanaf gekomen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-08-2004 23:36 #69837 door
Beantwoord door in topic benzinedruk p1800e
De 3e uitlaat is een "overflow" maar dient tevens voor de ontluchting.Die luchtbelletjes zitten me niet lekker, hier ligt de oplossing m.i.Vraag Martens eens of ze iets weten over het interieur van de tank.Wellicht zit er origineel een schot in o.i.d. om bij een bocht te voorkomen dat de brandstof geheel naar rechts verplaatst en er lucht wordt aangezogen.Is jullie wagen een US/CAN spec met koolstoffilter in het front ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-08-2004 23:47 #69836 door
Beantwoord door in topic benzinedruk p1800e
Mijn auto is nederlands, geen koolstoffilter. Volgens Martens zitten er schotten in de tank. Ook is een tank die er bij mij uit kwam (nieuw overigens) inmiddels in een andere auto (ES van Martens) geplaatst en daar functioneert alles prima. Zou het niet aan de tank kunnen liggen zou je zeggen.Laurent: mijn mail is wormgoor@kabelfoon.nl of 06-51567031

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-08-2004 00:04 #69835 door
Beantwoord door in topic benzinedruk p1800e
Er blijven m.i. twee opties1. 2x hogere druk ES pomp kan het probleem verhullen bij ES2. Ronde filter vervangen door originele vierkanten.Als dit geen oplossing biedt MOET het wel aan de tank liggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.