piepend geluid vanuit de carborateur

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-08-2004 21:58 #54389 door
Hoi,Ik heb mij zennit 36VN van mijn B18a moter uit elkaar hgehaald. Ontdaan van de 38 jarige olie resten en alle pakkingen vervangen. Auto rijdt weer als een tre.. Volvo. Echter er komt een zacht maar hoor piepend en zeer irritant geluid vanuit de carborateur. Lijkt er een beetje op als het geluid dat je hoort als de V-snaar slipt. Echter het is niet de V-snaar. Heeft iemand een idee wat dit kan zinj en hoe dit te verhelpen is. nee, ik heb geen schroefjes over gehouden...Bedankt.HJ

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-08-2004 09:00 #69988 door
Beantwoord door in topic piepend geluid vanuit de carborateur
klinkt als een lucht-lek. verdacht zijn de aansluiting luchtfilter<->carburateur en carburateur<->spruitstuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-08-2004 11:31 #69987 door
Beantwoord door in topic piepend geluid vanuit de carborateur
sluit me aan bij de oplossing van Henry

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-08-2004 19:37 #69986 door
Beantwoord door in topic piepend geluid vanuit de carborateur
henk-jan geel,heb precies het zelfde piependegeluid,na het schoonmaken van mijn zennit36vnen ook alle pakkingen vervangen,en schoongeblazen metlucht.bij stationairdraaienis het ergste piepende geluid,rij er nu al een maand mee.groetjes dickps mog je het gevonden hebben kan je dit plaatsen op het forum.bvd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-08-2004 19:46 #69985 door
Beantwoord door in topic piepend geluid vanuit de carborateur
Probeer eens een iets andere afstelling, kijken (met lopende motor) of het geluid veranderd. Luchtlekkage is op te sporen met een spuitbusje kruipolie of remmenreiniger op de verdachte plekken te spuiten(Pas op met een warme motor, brandgevaar)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-08-2004 20:52 #69984 door
Beantwoord door in topic piepend geluid vanuit de carborateur
luchtlekkage denk ik ook. kan langs de as van de luchtklep maar dat piept niet dus ik denk dat het is tussen het spruitstuk en de body. Veel zeniths zijn zo krom als een hoepel maar zitten dan nog opgespannen. Bij hermontage merk je dat pas. Betekend wel een te arm mengsel wat een te hete motor tot gevolg kan hebben. Inderdaad met remmenreiniger spuiten. Gaat ie harder lopen dan lekt ie op die plek. 1200 schuurpapier nat op een glasplaat en vlakken maar (kosten mij twee uur bij mijn zenith, aansluiting op spruitstuk en krom emulsieblok)fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.