lpg

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2004 14:30 #54347 door
lpg is gemaakt door
Is er iemand die ervaring heeft met de Ecomax, wordt aangeboden op Markplaats.nl.www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/on...tm?zoek=lpg&oudei=20

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2004 11:24 #70179 door
Beantwoord door in topic lpg
<i>De ecomax heeft een brandstofbesparende werking. Dit komt doordat de doorlaat van de ecomax, al naar het gelang van het toerental van de motor, groter of kleiner wordt.</i><br>Lijkt me overbodig aangezien de venturi voor het correcte mengsel zorgt.<br><i>Bij deceleratie sluit de ecomax zich onmiddellijk, waardoor de hoeveelheid gas tussen de verdamper en de ecomax wordt opgesloten en aldus niet meer onverbrand de uitlaat verlaat.</i><br>Daar zit wel een voordeel. Bij afremmen op de motor heb je geen brandstof nodig, dus dat kan wellicht iets schelen. (maar meer dan 1% in je totaalverbruik zal het niet zijn)<br><i>Al deze faktoren bij elkaar geven een brandstofbesparing die kan oplopen tot 15 %</i><br>Misschien als je huidige systeem zeer slecht is afgesteld, anders zie ik het echt niet gebeuren.<br>Er zijn zeer veel producten op de markt, van octaanboosters tot splitfirebougies, en in mijn ogen allemaal met nihil effect/voordeel. Zorg dat je gasinstallatie netjes afgesteld hebt, je ontsteking op tijd bougies in orde en je klepspeling ok is, dan zal je motor al behoorlijk netjes en zuinig lopen. Dan je rijstijl nog een beetje aanpassen en je rijd al gauw zuiniger dan 1:10.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2004 20:04 #70178 door
Beantwoord door in topic lpg
Bedankt voor je reactie Ben.Ik had jammer genoeg de ecomax al aangeschaft en gemonteerd, waarbij de volgende problemen zich voordoen:* St.toerental verloopt constant.* Motor slaat vaak af bij gas loslaten. * Vertraagde reactie bij vlot gasgeven, lastig bij oversteken van een drukke kruispunt.Ik wacht nog steeds op een reactie, op mijn email met de klachten, van het bedrijf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.