loodvervanger

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2004 21:30 #54346 door
loodvervanger is gemaakt door
heb laatst wat benzine (Euro 95) met loodvervanger in mijn tank gedaan. Toen ik een tijdje daarna weer eens op benzine reed (normaal alles op gas, af en toe voor de smering en zo even probleemloos op benzine (Euro 98)) hield de motor er plotseling mee op. Op gas liep ie prima, ligt het aan de brandstof of moet ik het ergens anders zoeken (en waar dan, Voor de goede orde: de tank bevat nu: Euro 95, Euro 98 en een beetje loodvervanger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-09-2004 08:53 #70181 door
Beantwoord door in topic loodvervanger
normaal gesproken moet een motor altijd blijven lopen op welke benzine dan ook, 95 of 98 gaat hoogstens een rol spelen bij kritische motoren en zaken als "pingelen"; de meeste loodvervangers (zeker aan de pomp) werken niet of nauwelijks, maar ik heb nog nooit gehoord dat ze invloed hebben op het al dan niet lopen van de motor; denk dat je het ergens anders moet zoeken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-09-2004 20:25 #70180 door
Beantwoord door in topic loodvervanger
Bij sommige gasinstalaties blijft de naald van de carburateur in de gasstroom, deze slijt dan extra hard.Ook gummiet looodvrije bebnzine eerder uit dan de oude loodhoudende, dit zou in de benzineleiding/pomp/carb kunnen zijn gebeurdIk ben het met Pieter eens dat het zeer waarschijnlijk niet aan de brandstofsoort ligt. Mijn advies is om de instalatie eens aan een inspectie te onderwerpen met extra aandacht voor de carb's

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.