lpg 1:4,5

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2004 20:00 #54311 door
lpg 1:4,5 is gemaakt door
Hallo,Mijn 145 '71 met B18A (ja, ik weet dat er een B20 in hoort...) verbruikt op LPG 1 op 4,5. Niet om echt vrolijk van te worden dus. Ook start hij slecht op gas, zeker als hij warm is. Ook op benzine start hij af en toe niet echt florisant. Ontsteking is o.k.De motor is voorzien van een Weber carburateur met het LPG inspuitstuk in het luchtfilter. Zijn er mensen die goede/slechte ervaringen hebben met Weber carburateurs? Ik denk er over om een Stromberg te plaatsen; zou dit iets oplossen?Hans.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2004 21:37 #70338 door
Beantwoord door in topic lpg 1:4,5
Mijn 142 ,73 loopt met Stromberg prima op gas (zelfs beter dan op benzine), alhoewel ik niet vermoed dat dit aan de carburateur ligt. Uiteindelijk gebruik je bij LPG alleen de gasklep, de rest zit er eigenlijk voor nop op.Wel heb ik gemerkt dat een goede ontsteking belangrijk is voor goed startgedrag, vandaar dat ik er een electronische ontsteking van Retronics op heb gezet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2004 23:23 #70337 door
Beantwoord door in topic lpg 1:4,5
rij zelf met stromberg op gas; gaat redelijk, maar het gedoe met de naald vind ik matig; gas blijft makkelijk hangen; de tweetraps webers op lpg die ik ken doen het prima; als je de weber met spruitstuk kwijt wil hou ik me aanbevolen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2004 09:33 #70336 door
Beantwoord door in topic lpg 1:4,5
Een verbruik van 1:4,5 zou best kunnen. Ligt er maar net aan wat voor km's je maakt. Als ik alleen maar kleine stadsritjes maak, zit ik op 1:6 en op de snelweg 1:10 tot 11. Je zou je LPG eens kunnen (laten) afstellen. <br>De valstroom Weber is naar mijn idee op gas aardig te gebruiken maar zuipt op benzine enorm. Je kunt net zo goed een enkele stromberg plaatsen als je op gas rijd. Maar verbruik op gas heeft niet zo veel met de carburateur te maken, dus of dat er beter op wordt weet ik niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2004 11:49 #70335 door
Beantwoord door in topic lpg 1:4,5
Ik heb zelf een amazon met B20a motor. Deze heb ik nu een jaar. Toen ik de auto heb opgehaald uit Alkmaar en moest in naar Hengelo OV. Hij reed toen 1:8. Dit heb ik verder niet meer gehaald. Normaal rijdt hij zo rond 1:7 (ik gebruik hem voor naar mijn werk +/- 15 kilometer over de snelweg). Dit vind ik heel slecht.<br>Plotseling ging hij laatst 1:5,5 lopen. Dit kwam doordat mijn luchtfilter loszat. Nadat ik het luchtfilter laatst aangedraait had. Liep hij de afgelopen keer 1:6,3.<br>Hoe mensen 1:10 op gas kunnen halen snap ik dan ook niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2004 11:54 #70334 door
Beantwoord door in topic lpg 1:4,5
Verbruikscijfers verschillen inderdaad nogal, en roepen daardoor ook vaak discussie op. Ik rij gemiddeld(!) 1:10 op gas met mijn amazon B18A en 5-bak. Zonder overdrive/5-bak haalde ik 1:8 á 9.<br>Zoals altijd: juiste afstelling van ontsteking/carb/lpg/klepspeling ed bepalen gedeeltelijk het verbruik. Het andere gedeelte wordt veroorzaakt door je rijstijl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2004 11:55 #70333 door
Beantwoord door in topic lpg 1:4,5
Ik heb de tweetraps Weber vervangen door een set DCOE's, maar ben er nooit ontevreden over geweest. Ook op gas, ik reed 1 op 8 a 9, dus ik denk dat er wat verkeerd is met de afstelling van je LPG.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2004 11:59 #70332 door
Beantwoord door in topic lpg 1:4,5
Oh ja helemaal vergeten te vermelden. Ik heb dus een Amazon B20a, met overdrive, hierdoor verwachte ik dat mijn verbruik op LPG zeker niet zo hoog zou zijn. De auto is niet lang nadat ik hem kocht helemaal afgesteld. Je zou dus ook verwachten dat het niet daaraan ligt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2004 12:23 #70331 door
Beantwoord door in topic lpg 1:4,5
Ik zou eens langs een gasinstallateur rijden en de installatie opnieuw laten afregelen. Kost je de kop niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2004 19:29 #70330 door
Beantwoord door in topic lpg 1:4,5
Beste hans, Je moet het zeker niet zoeken in de carburateur (tenzij er speling zit op de gasklep). Het afstellen van een motor op gas is een van vele mogelijkheden. Een ieder kan hem wel zo afstellen dat hij stationair loopt en redelijk rijdt maar in prestatie of het verbruikt is er dan wel meestal iets aan te merken. Ook het membraam van de verdamper en de tempratuur door bv luchtbellen in de verdamper zijn van groot belang. Het beste is om het te laten doen bij een gas in bouw station als je er zelf geen kaas van gegeten hebt. Ik haal bv de 1 op 11 met overdrive achter een b18 en dan gaat het niet rustig aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.