te hoog stationair

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-10-2004 19:56 #54223 door
te hoog stationair is gemaakt door
Ik heb m'n dubbele SU's van mijn Combi B18b gedemonteerd, gereinigd en weer gemonteerd. Ik rij op gas. Hij loopt uitstekend, echter het stationair toerental daalt niet niet onder de 1300. De afstelschroefjes zijn totaal teruggedraaid, dus dat is het probleem niet. Zou het kunnen zijn dat het mengsel te rijk is ? Of zijn er andere zaken die ik kan bekijken ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-10-2004 20:00 #70735 door
Beantwoord door in topic te hoog stationair
Valse lucht langs de gasklepassen of ter plaatse van het spruitstuk, ook kan er teveel lucht via de plug op het spruitstuk naar binnen gaan.<br>
Bij te veel of te weinig gas zal de motor juist langzamer gaan lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2004 08:47 #70734 door
Beantwoord door in topic te hoog stationair
Volgens mij gaat juist bij een te arm mengsel de motor meer toeren maken bij een verder gelijk afgestelde carburateur, dit gebeurt in feite ook bij het aanzuigen van valse lucht!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2004 09:59 #70733 door
Beantwoord door in topic te hoog stationair
Op benzine kan een motor iets harder gaan lopen bij een te arm mengsel. Op gas gaat hij dan echter vaak stotteren en zachter lopen.<br>
De reden dat een motor bij valse lucht hard stationair loopt is door de extra lucht, niet door een te arm gas/lucht-mengsel als gevólg van die extra lucht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2004 16:35 #70732 door
Beantwoord door in topic te hoog stationair
Dit heb ik ook een keer gehad. Ik was toen de veren vergeten te monteren. Hierdoor bleven de gaskleppen iets te ver open staan.

Tim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-10-2004 22:06 #70731 door
Beantwoord door in topic te hoog stationair
Mengsel zal eerder te arm staan, dan wil 'ie nogal eens hoger gaan draaien. Heb je ook de stelschroeven voor de openings van de gaskleppen ivm de choke (kwartronde schijven) gecheckt. als die te hoog staan kun je schroeven wat je wilt.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.