stationair gas probleem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-10-2004 11:26 #54166 door
stationair gas probleem is gemaakt door
Het gaat over mijn Amazone Combi van 1968.

Een week geleden gaf de verdamper de geest en een nieuwe is toen geplaatst.
Hij start perfect en loopt keurig stationair.
Blijft als het nodig is uren stationair draaien.
Echter, als ik 5 minuten heb gereden en moet stoppen voor iets, dan slaat hij af.

Als ik rijdend de koppeling intrap slaat hij ook af.(Rijwind, is vlg forum wel op te lossen)
Start ik de auto nogmaals, dan is bijna altijd het euvel weer verholpen, maar komt het na een aantal minuten weer terug.

Op benzine heb ik van dit euvel totaal geen last.

Wie heeft er tips?
Gegroet, Marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-10-2004 15:53 #70968 door
Beantwoord door in topic stationair gas probleem
Marcel, wat voor soort verdamper is het? Sommige verdampers zijn gevoelig voor beweging, waardoor bij remmen als gevolg van massatraagheid het membraam beweegd en de motor te rijk laat lopen (gastoevoer gaat verder open). Dan slaat de motor af, om na opnieuw starten meestal weer gewoon te draaien (niet altijd; de motor kan ook even verzuipen in gas). Dus wat is het merk, en hoe is de verdamper gemonteerd onder de kap? Heb je er misschien een foto van? Groeten Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-10-2004 16:59 #70967 door
Beantwoord door in topic stationair gas probleem
Robert,
het is een LOVATO type 45413GPL.
Foto lukt zo snel niet, maar hij is op de beugel van de niet aanwezige rembekrachtiger geschroefd. Hij zit dus verticaal.
Groeten, Marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2004 13:31 #70966 door
Beantwoord door in topic stationair gas probleem
Hmmm, dat is vreemd. Dan zou het verhaal met de massatraagheid niet opgaan in dit geval. Er moet wel een stationair schroef op zitten, maar ik neem aan dat bij vervangen van de verdamper deze weer opnieuw is afgesteld. Kanttekening: als een verdamper een aantal keer warm en koud is geweest, moet deze net iets bijgesteld worden (de rubbers en het membraam moeten zich zetten). Dus dat kan het probleem zijn, anders denk ik aan de luchttoevoer door de slang naar het luchtfilter. Staat deze niet in de rijwind, of wordt er geen lucht ingeblazen door de fan op de waterpomp? Daarom zou het makkelijk zijn als je een foto hebt; dan kan ik zien hoe de totale configuratie is onder de kap.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-10-2004 11:08 #70965 door
Beantwoord door in topic stationair gas probleem
De verdamper is nogmaals afgesteld, en nu lijkt het beter te gaan. Wel hebben we een lek bj het inlaatspruitstuk (de pakking) gevonden en zit er een gaslekje in de aansluiting van de koperen leiding van de gasafsluiter. De gasafsluiter moet worden vervangen.
Beide actie's staan voor aankomende zaterdag, en ik ben benieuwd wat er uit komt.
Wordt vervolgd, Marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.