tip 2, rammelende simons uitlaatdemper

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2004 19:47 #54126 door
Op het forum is al meerdere malen naar voren gekomen dat de Simons uilaatdemper na een tijdje gaat rammelen. Rond de 2200-2500 tpm gaat de pijp resoneren met een snerpende rammel als gevolg. Ik heb hier twee keer last van gehad, de tweede keer met een pijp die er net een half jaar onder zat. Inderdaad, 'they all do that, sir'. Gelukkig had Martens de oplossing.<br>Het heeft te maken met de manier waarop de binnen en buitenpijp van de demper gemonteerd zijn. De binnenpijp is een geperforeerde buis die is klemgezet in de buitenpijp met twee ronde schotjes. Na vaak heet worden en weer afkoelen willen deze schotjes nog wel eens los komen te zitten en gaan rammelen in de buitenpijp. <br>Je kan de pijp omruilen maar je kan hem ook permanent repareren door op 43 cm vanaf de voorkant en 43 cm vanaf de achterkant een deukje in de pijp te slaan en zo de schotjes weer klem te zetten. Na een paar klappen zie je de schotjes vanzelf zitten omdat de pijp daar niet deukt. Werkt perfect voor mij, heerlijk stil optrekken en gas loslaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2004 21:05 #71136 door
Beantwoord door in topic tip 2, rammelende simons uitlaatdemper
klopt Wietse, heb ik indertijd gedaan en teruggekoppeld naar de leverancier; na een tijdje gaat de handel bij mij toch weer rammelen. Is een serie van fabrikant Jetex die gewoon niet goed is afgelast; men weet het maar blijft gewoon de serie uitverkopen en dan zal er ooit weer eens goede serie komen; ik blijf het een kromme toestand vinden en eigenlijk niet te accepteren maar het probleem is dat er geen alternatief is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.