inhouden motor en contactpunten

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-11-2004 22:58 #54059 door
Twee vragen voor dit forum voor mijn Amazone van 1967:
-Als ik versnel in de tweede of derde versnelling,met name de tweede versnelling, bij een laag toerental,slaat de motor een paar keer over voordat hij de draad weer oppakt.Verder rijdt hij prima,start goed,loopt mooi stationair en ook de topsnelheid is niets mis mee.Zeker bij stadritten is dit vervelend.De auto rijdt op gas.
Tweede vraag:
-Is het makkelijk om zelf de contactpunten,zonder speciaal gereedschap te stellen en heeft het zin om een elektronische onsteking te monteren om inbranden e.d. te voorkomen?

Groet,

Arnic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-11-2004 23:46 #71480 door
Beantwoord door in topic inhouden motor en contactpunten
doet dit euvel zich ook al voor bij koude motor of pas als hij goed op temperatuur is? en ook op benzine?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2004 01:05 #71479 door
Beantwoord door in topic inhouden motor en contactpunten
Dat euvel heb ik net ook een tijd gehad, ligt aan de afstelling van de onsteking. Ik heb nu nieuwe puntjes, condensator, rotor en bougies, en af laten stellen, en loopt hij weer als het gebruikelijke zonnetje. <br>
Afstellen kan je ook zelf, zonder speciaal gereedschap. Ik kan je alleen niet uitleggen hoe het moet. Ik zou zeggen: kom eens langs op een sleuteldag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2004 12:15 #71478 door
Beantwoord door in topic inhouden motor en contactpunten
Mijn eerste gedachte is een niet goed werkende centrifugale vervroeging. Misschien smerig of een slecht veerte oid. Een slechte condensator (en eventueel contactpunten) zou ook kunnen.
<br><br>
Wat betreft stellen van de puntjes: het enige specifieke dat je nodig hebt zijn voelermaatjes.
<br><br>
Een electronische ontsteking gaat het inbranden van de puntjes inderdaad tegen. Heb je daar last van dan? Dan zou ik dus gewoon even je condensator vervangen (en gelijk even de puntjes).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2004 14:09 #71477 door
Beantwoord door in topic inhouden motor en contactpunten
<p>
Een nieuwe rotor en/of condensator monteren wil -zeker tegenwoordig- nog niet zeggen dat ze ook feilloos werken. Ik zou ze nogmaals vervangen en kijken wat er gebeurt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2004 20:05 #71476 door
Beantwoord door in topic inhouden motor en contactpunten
Behalve aan de ontsteking,kan dit ook liggen aan een wat te zuinige afstelling van het gas.Je kunt dit heel eenvoudig controleren door de gasafstelling een halve slag verder open te draaien.Helpt dit niet,dan weer halve slag terug zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.