brandstof

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-11-2004 12:39 #54043 door
brandstof is gemaakt door
Hi. Wat voor soort brandstof is geschikt voor een b18a motor? Heb er nu super met loodvervanger in, en de motor loopt als een zonnetje. Loopt de motor ook op euro 95 met loodvervanger, of moet je dan de onsteking bijstellen?
Groeten Remy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-11-2004 13:11 #71578 door
Beantwoord door in topic brandstof
Ik zou er super in doen.Ik heb weleens op 95 gereden en ik merkte toen dat er een licht pingelen ontstond.Dit terwijl de ontsteking beslist goed stond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-11-2004 14:25 #71577 door
Beantwoord door in topic brandstof
B18a loopt ook zeker zo goed op euro 95. Heb je nog geenharde klepetels dan zou je daar dus nog eventueel wat loodvervanger bij kunnen doen.
<br>
In principe zou je de ontsteking met super 98 iets vroeger kunnen zetten, dan met euro 95. Dit zal echter niet nodig zijn. Je kunt dus de ontsteking gewoon volgens de specificaties afstellen, ongeacht of je euro of super takt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-11-2004 14:27 #71576 door
Beantwoord door in topic brandstof
Ik zag het bericht van Niek de Boer. Als je last hebt van pingelen zou je dus inderdaad beter de ontsteking iets laten kunnen zetten of anders super tanken. Bij een B18a zul je van pingelen echter niet snel last hebben...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-11-2004 20:53 #71575 door
Beantwoord door in topic brandstof
pingelen is een samenspel tussen benzine en ontstekingstijdstip; als de motor op super nog pingelt kan je de ontsteking iets vertragen; loodvervanger heeft er geen invloed op; alleen Millers met "octane boost" lijkt er enige invloed op te hebben. Over het algemeen heeft een B18/20 geen loodvervanger nodig, de meeste soorten loodvervanger helpen per definitie niet en het is praktischer door te rijden, kleppen regelmatig te stellen en als ze "op" zijn een loodvrije kop te monteren; kan je redelijk betalen uit het besparen op loodvervanger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-11-2004 22:59 #71574 door
Beantwoord door in topic brandstof
Een A loopt zo'n beetje op alles wat er in NL aan de pomp te krijgen is m.u.v. diesel. En zeker als de compressie door ouderdom en slijtage afgenomen is is euro 95 genoeg.
<p>
Loodvervanger is niet nodig als je rustig rijdt. Zo'n beetje het slechtste voor een kop zonder geharde klepzittingen is rijden op LPG, en daar kun je toch geen loodvervanger aan toevoegen. Mijn B20A heeft bij mij al 60.000 en bij de vorige eigenaar 43.000 km - samen dus 103.000 km - op LPG achter de kiezen. En inmiddels is de compressie idd niet meer wat ie was (8 bar), maar loopt nog steeds als een (Ama)zonnetje (en de kleppen zijn nog niet uitgesteld).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-11-2004 12:51 #71573 door
Beantwoord door in topic brandstof
Hoi,
ik heb steeds met 95 + loodvervanger gereden sinds het verval van de loodhoudende benzine, en doe ca 10.000km/jaar: nog geen problemen gehad.
succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.