koude start

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2004 20:35 #54029 door
koude start is gemaakt door
Het starten van mijn B18b verloopt altijd uitstekend op gas. Echter, nu het weer kouder wordt gaat het mis. Laatst kreeg ik de startmoter slechts moeizaam rond en na een paar pogingen met tussenpause, was het einde oefening. Vanochtend dus weer dezelfde problemen. Moeizaam rond te krijgen. Ik bekeek de accu en de polen en de min pool was erg warm geworden. Vervolgens met pauzes blijven proberen en ineens ging de startmoter vlotter lopen en sloeg hij aan. Hoe kan het nu dat de startmoter ineens flink ging lopen ? Blijkbaar ligt dit dus niet aan de accu ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2004 20:52 #71656 door
Beantwoord door in topic koude start
Controleer of de massakabel tussen motor en de carrosserie goed contact maakt, evt. de verbindingen reinigen en insmeren met zuurvrije vasseline.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2004 21:57 #71655 door
Beantwoord door in topic koude start
N.a.v. de problemen van John met starten, even iets anders. Ik heb een paar weken geleden een startknop onder mijn dashbord laten monteren. Dat werkt beter als met het
contactslot en geeft minder problemen met
het slot (verhalen te over). Gewoon een startknop van b.v. een motorjacht o.i.d
Doe er je voordeel mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2004 22:26 #71654 door
Beantwoord door in topic koude start
John zijn probleem lijkt inderdaad op een slecht kontakt tussen accupool en de massa (kan je eventueel nakijken als je een volt meter hebt eerst tijdens het starten meten op de polen van de accu ,daarna nog eens herhalen terwijl je je meetpunten zet op de aansluitingen van massa en plus ,scheelt dit veel spanning heb je overgangsweerstand(dus slecht kontakt tussen accupool en accuklem)
PS dit scheelt echt diverse volts(en verklaart ook waar om je minpool zo warm was)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-11-2004 15:49 #71653 door
Beantwoord door in topic koude start
wat dacht je van dunnere olie , (15w40),
vorig jaar had ik het zelfde , 20w50 eruit ,
15w40 erin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2004 08:49 #71652 door
Beantwoord door in topic koude start

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2004 08:51 #71651 door
Beantwoord door in topic koude start
De 50 in de 20W50 wil je wel houden, op temperatuur is 15W40 vaak iets te dun, je oliedruk wordt dan een stuk lager. Ik ben zelf erg tevreden met Comma 15W50

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2004 22:46 #71650 door
Beantwoord door in topic koude start
die comma troep is toch van de hema

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-11-2004 14:30 #71649 door
Beantwoord door in topic koude start
Weet ik niet, kom ik nooit. Ik haal het altijd bij Brezan, ook omdat de gevestigde merken het niet in het assortiment hebben. Ik heb ooit bij Brezan gehoord dat het wordt afgevuld bij Mobil maar ik weet niet of het waar is. Bij de onderdelenzaken waar ik kom (dus geen Halfords 'opzetstukje op je uitlaat is gaaf' Hema, Praxis e.d.)is het altijd te koop als A merk. Het is ook niet echt veel goedkoper.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-11-2004 15:22 #71648 door
Beantwoord door in topic koude start
ik ben er laatst op door gaan vragen bij een
automaterialen vakhandel ,( ik ga er vanuit dat die het wel weten ), de 20w50 olie die
door velen de hemel wordt ingeprezen , is nog gewoon te koop maar " het is de slechtste olie die wij leveren " , en hun assortiment is groot.
ook werd er bij gezegd , als je nou een ruim
(rot) blok hebt is het wel wat , anders niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.