inhouden op gas
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Nog even een vraagje, wordt de naald bij rijden op gas uit de brandstofstroom opgetrokken, zo niet vraag een lpg specialist om advies.
De naald slijt dan erg hard
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Nog es iets: staat je koelwater wel op peil? Anders heb je misschien een luchtbel in je verdamper en daar wordt de gasstroom ook niet beter van.
Een nieuw membraantje kost 9 Euro bij Scandcar (2 weken terug net zelf gehaald) maar als je een gasmengstuk achter je luchtfilter hebt ga ik je alvast teleurstellen, want voor LPG doet het membraan zo goed als niks (alleen de toevoer vernauwen, niet de mengverhouding aanpassen).
Koert
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Hoe zie ik alleen of er een gasmengstuk achter mijn luchtfilter zit? Waar herken ik dat aan?
Er zit nog genoeg olie in de carb; alleen zou die wat dunner kunnen zijn naar mijn mening. Ik zal het koelwater ook even checken, maar volgens mij zat dat wel goed.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
'Een' gasmengstuk... is er maar ééntje hoor. Je gas komt tenslotte uit een verdamper en moet ergens de motor in, liefst met een beetje lucht erbij anders brandt het zo slecht. Hoe kunt je dit zien? Volg gewoon de gasslang van je verdamper naar je carburateur. Als die slang uitkomt op een metalen voorwerp tussen je filterhuis en je carb dan is dat het mengstuk (als je het luchtfilter eraf zou halen zou je zien, dat dit een ringvormig element is met allemaal kleine gaatjes er binnenin). Het mengt gas met de instromende lucht. De carb heeft daar verder maar weinig invloed op. 'Weinig' is overigens niet:'geen'. Als je oliepeil in de membraamdemper verkeerd staat, kan je motor op gas bijvoorbeeld wel degelijk doodvallen. Dunne olie? Jaaaa... daarom heb ik er ook fietskettingolie ingegooid. Eerst als experiment (20W50 leek wel beton in dat ding) maar nu het zo goed bevalt, ach...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.