sproeier stromberg vervangen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2004 18:13 #53988 door
Weet iemand hoe je de sproeier (het deel waar de naald ingaat) van een Stromerg carburateur vevangt?? De naald vervangen is eenvoudig, maar iedereen meldt dat als de naald afgesleten is je het andere deel ook moet vervangen. Maar hoe doe je dat? het lijkt er wel ingeklonken...

het is er een met vaste sproeier van B20A '69

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2004 22:07 #71887 door
Beantwoord door in topic sproeier stromberg vervangen
Misschien heb je hier wat aan www.triumphspitfire.com/zs.html of anders dit: snic-braaapp.org/needle.pdf Die laatste is trouwens een leuke site! snic-braaapp.org/ suc6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-12-2004 09:35 #71886 door
Beantwoord door in topic sproeier stromberg vervangen
Naald en sproeier slijten op elkaar in, dus die moet je inderdaad allebei vervangen. Als het om een Zenith/stromberg 175 met verstelbare sproeier gaat is dat eenvoudig. Als het echter een vaste sproeier is, zit 'ie erin geperst en heb je speciaal gereedschap nodig om de oude eruit en de nieuwe erin te persen, en ook om de nieuwe af te stellen (dwz op de juiste diepte erin te persen). Info hierover kun je vinden in artikelen op de V44 CD. Ik heb hetzelfde probleem : onlangs dubbele Stromberg volledig gereviseerd ... behalve de sproeier, want ik heb dat speciale gereedschap niet kunnen vinden (Gevolg is dat met nieuwe naald en oude uitgesleten sproeier de CO waarde niet af te stellen is - is bij mij nu zo'n 10% ! (op benzine)). BCCP in Gramsbergen heeft dat speciale gereedschap wel. Je kunt je carb opsturen, maar dan duurt het wel even. Telefonisch begreep ik echter dat ze ook - op afspraak - bereid zijn e.a. te doen als je langskomt en erop wacht .....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.