weber en vacuumslang

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-12-2004 18:19 #53982 door
weber en vacuumslang is gemaakt door
Laatst de oude carburateur vervangen door een Weber van Bccp. In de gebruiksaanwijzing werd niet gesproken over de vacuumvervroeger die wel op de oude zat. Kan deze zonder meer weggelaten worden? Ik las dat dit bij een B20 wel kon, maar geldt dat ook voor een B18A?
Hij is laatst door de garage zo goed mogelijk afgesteld, maar ik ben nog niet helemaal tevreden. De motor loopt netjes stationair, trekt netjes, maar hij loopt vooral onregelmatig bij constant rijden bij niet al te hoog toerental (70-80 in 4). Zou dit hiermee te maken kunnen hebben? Probleem doet zich zowel bij warm als koude motor voor, maar met de choke uitgetrokken wordt het minder.
Alvast bedankt, Mark

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-12-2004 19:33 #71913 door
Beantwoord door in topic weber en vacuumslang
<p>
Een vacuumvervroeger zit op een verdeler, niet op een carburateur. Er kan wel een aansluiting op zitten voor het vacuumslangetje naar de vervroeger. Is dat wat je bedoelt? <p>
<i>maar met de choke uitgetrokken wordt het minder </i> <p>
Bedoel je dat het dan slechter wordt of beter....? In het laatste geval zou ik er maar eens mee naar BCCP gaan, want dan lijkt me de afstelling van die Weber niet helemaal correct.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-12-2004 20:01 #71912 door
Beantwoord door in topic weber en vacuumslang
Ik bedoel dat slangetje, inderdaad. Op de oude carburateur was daar een aansluiting voor, op de nieuwe niet. En als de choke half wordt uitgetrokken is hij minder onrustig, beter dus. Ik hoop dat dit forum mij wat info kan geven in welke hoek ik het moet zoeken. Anders had ik inderdaad al bedacht bij bccp langs te gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-12-2004 22:00 #71911 door
Beantwoord door in topic weber en vacuumslang
De vacuumvervroeger van de ontsteking zal zeker aangesloten moeten worden.Anders vervroegt hij onvoldoede.DE centrifugaalvervroeging kan dat alleen niet aan .De motor zal onvoldoende trekken.Het probleem wat jij hebt is dat soms,dat je op de snelweg bij 80 -90 km per uur constant het idee hebt dat jesteeds geregeld een klein duwtje krijgt.Als het dat is ,zit het in de carburateur Vlotterniveau of iets dergelijks.Is dit ook op lpg,of heb je dat er niet in?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-12-2004 09:36 #71910 door
Beantwoord door in topic weber en vacuumslang
Ik zou toch even bij hen langs gaan. De carburateur is het eerst voor de handliggende (zeker omdat je dáár wat veranderd hebt) al is een ontstekingsprobleem ook mogelijk. (timing of slechte condensator bv.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-12-2004 09:38 #71909 door
Beantwoord door in topic weber en vacuumslang
Als de motor met de choke er bij beter loopt,is er sprake van een te arm mengsel. Ik heb dat ooit eens gehad en kwam er na lang zoeken achter dat 2 cylinders te weinig vulling kregen doordat 2 nokken van de nokkenas, voor meer dan de helft waren afgesleten. Bij jou zou de oude carburateur een dermate 'rijk' mengsel afgeleverd kunnen hebben, dat het verschijnsel niet op trad. De weber zal waarschijnlijk een (juist) armer mengsel leveren. Oftewel: controleer voor de zekerheid ook de 'lichthoogte' van de kleppen. De a-nokkenas, moet plm. 6 mm meten voor zo ver ik mij goed herinner.
Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.