water in benzine p1800

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-12-2004 16:32 #53978 door
water in benzine p1800 is gemaakt door
Mijn P1800 staat door omstandigheden (verbouwing, verhuizing, zwangerschap en vervolgens baby) alweer een viertal maanden stil. Van de week wilde ik de auto weghalen van de straat, toen bleek dat iemand het benzinedeksel geopend had en er lagen daardoor allemaal blaadjes en veel water. Hoe lang die open heeft gestaan weet ik niet maar ik vrees voor bladeren en water in mijn tank. Zover ik weet was mijn tank bijna leeg toen ik de auto het laatst gebruikte. Wat nu te doen?
Alleen de ANWB bellen om de tank leeg te zuigen of moet er meer gebeuren? Ik ben niet erg handig en wil de auto best laten nakijken maar eerst moet die van de weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-12-2004 17:57 #71933 door
Beantwoord door in topic water in benzine p1800
Het beste is de tank leeg te maken en vervolgens uit de auto te halen en schoon te maken. Als alternatief kun je de benzine eruit halen(zuigen of via de aftapplug)Schone benzine erin doen en dan verplaatsen. Als er vuil inzit gaat dan wel je filter dichtzitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-12-2004 18:35 #71932 door
Beantwoord door in topic water in benzine p1800
Rubbermat uit kofferbak halen en flotter mechaniek verwijderen, dan kan je in de tank kijken.(ronde dekseltje)Tank verwijderen is wel erg drastisch als er alleen maar wat blad en water in is gekomen, dat moet je er wel uit kunnen krijgen. Is er veel roest en rommel dan moet de tank worden behandeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-12-2004 21:07 #71931 door
Beantwoord door in topic water in benzine p1800
Water gaat onderin staan (is zwaarder dan benzine).Dus stop onder uit de tank draaien en leeg laten lopen.Dan nog een keer een paar liter benzine erin en weer leeg laten lopen.Nu is het water er wel uit.Dan doen wat ed vander Zee schrijft en een filter plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-12-2004 11:02 #71930 door
Beantwoord door in topic water in benzine p1800
Mocht er een klein beetje water in je tank zitten (ik praat dan over (condens) druppels; niet over liters) dan kun je dit ook goed neutralisren met spiritus (of alcohol)
Alcohol heeft de eigenschap om water te binden; dit mengesel van gebonden water door alcohol wordt gewoon in de motor verbrand; loopt een blok uitstekend op. Op pure waterdruppels die in je sproeier komen loopt hij een stuk minder (ergo gaat stotteren)
Dus in het geval dat er echt veel water in je tank zit zou ik hem eerst schoonmaken zoals al door diverse personen is beschreven en na opnieuw tanken voor de zekerheid een liter spiritus aan een volle tank benzine toevoegen.
Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-12-2004 17:33 #71929 door
Beantwoord door in topic water in benzine p1800
Bedankt allemaal voor de info. De auto is geheel uitgezogen, het beetje benzine dat er nog in zit, was naar buiten gedrukt door de afdichting van de nieuwe flotter af! De gehele kofferbak stonk naar benzine, maar alles is nu weer schoon en het water eruit (zat tot de nok toe vol). Er zat gelukkig niet veel roest in de tank. Hij reed na 1,5 uur prutsen 'hortend en stotend' van zijn plek. Maar hij rijdt!
Voor de zekerheid hou ik maar een extra bezinefilter bij de hand maar de eerste 30 km zitten er zonder problemen op. Ook grote dank aan de jongens van de ANWB!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.