geknepen uitlaat

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-12-2004 12:31 #53921 door
geknepen uitlaat is gemaakt door
heb een nieuwe uitlaat op mijn amazone laten plaatsen door de kwikfit nu kwam ik tot de ontdekking dat ze de achterste pijp net na de pot hebben verbogen nu is hij erg geknepen de uitlaat diameter is nu misschien 2derde van de oorsprongklijke diameter kan dit kwaad met betrekking tot de moter?? volgens kwikfit niet ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-12-2004 14:38 #72313 door
Beantwoord door in topic geknepen uitlaat
Bij Kwikfit verkopen ze de Walkeruitlaten die vaak slecht passen. Om hem niet tegen de bumper te laten trillen of achteras verbuigen ze de boel. Het beste gaat dat door een stang in de uitlaat te stoppen, een krik voor de pot te plaatsen en dan de stang naar beneden te drukken. Blijkbaar hebben ze gekozen voor het buigen met een tang o.i.d.
Mijn ervaring is dat de uitlaat op deze manier erg kort meegaat.Vaak haal je het jaar niet ermee. Bewaar de bon goed,want dan heb je recht op een nieuwe. Ik koop tegenwoordig de achterpot van een ander merk (Romax)en las dan twee steuntjes van de pot naar de buis. De levensduur wordt met een factor 5 verlengd. (ervaring van 30000km per jaar met Amazon gedurende 14 jaar)Het beetje knijpen van de buis heeft geen invloed op de prestaties. Groeten,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-12-2004 21:03 #72312 door
Beantwoord door in topic geknepen uitlaat
<i>Om hem niet tegen de bumper te laten trillen of achteras verbuigen ze de boel. </i>
<p>
Hier verbaas ik me telkens weer over. Ik heb weliswaar een originele Volvo-uitlaat, maar die hangt bij mijn Amazon erg dicht langs de as en het pijpje hangt slechts een klein stukje (paar cm) onder de bumper. Heeft nog nooit gebonk of wat dan ook gegeven...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.