startproblemen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-01-2005 14:52 #53866 door
startproblemen is gemaakt door
Hallo allemaal. Na zo'n vier jaartjes op gas te hebben gereden wordt het steeds moeilijker om mijn combi uit 1963 te starten. Op benzine starten was eerder geen probleem maar als het wat aan de koude kant is duurt dit wel erg lang. Op gas starten lukt mij alleen als ik hem diverse keren op contact zet zodat er ook diverse keren gas wordt ingespoten. Eerst was dit alleen noodzakelijk als mijn combi koud was maar nu moet ik al zeker twee tot drie maal gas in laten spuiten als hij warm is. Ook loopt hij stationair, als hij warm is veel te hoog. Als ik dan met mijn voet onder het gaspendaal duw loopt het toerental aanzienlijk terug. Eerst dacht ik dat het aan de overbrenging zou liggen maar dat is het niet. Ik heb de stangetjes aan de carburateur los gehaald en het probleem blijft zich voordoen. Is mijn carburateur aan vervanging toe of ligt het toch ergens anders aan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-01-2005 15:03 #72603 door
Beantwoord door in topic startproblemen
Het hoge toerental zou kunnen duiden op aanzuiging van valse lucht. Bij een stromberg carburateur zit er een membraam in, wat dan vaak gescheurt is. <br> Ik weet echter niet hoe dat bij de type`s van 1963 zit. Of het moeilijk starten hier ook aan te verwijten is weet ik niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-01-2005 15:47 #72602 door
Beantwoord door in topic startproblemen
<p>
Lijkt inderdaad op valse lucht, ook gezien het moeizame starten. Kan diverse oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld een lekke carterventilatieslang, niet vlak of niet vastzittend spruitstuk, losgeschoten vacuumslangetje op de carburateur of teveel slijtage op de smoorklepas. Vaak goed te localiseren met behulp van een spuitbus remreiniger (maar niet op de verdeler spuiten...).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-01-2005 16:51 #72601 door
Beantwoord door in topic startproblemen
he wiet, Als je een zenith vn carburateur hebt, kan het zijn dat het veertje van de chokeklep los zit cq. gebroken is. Dat heb ik ook gehad en daardoor was het starten bij mij ook problematisch.Haal je luchtfilter er eens af en kijk of het klepje functioneert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-01-2005 21:20 #72600 door
Beantwoord door in topic startproblemen
heb ongeveer zelfde probleem gehad: kleppen waren door gasrijden zodanig ingebrand (opgebrand) dat ik op 2 cilinders bijna geen compressie meer had. Occasie cylinderkop geplaatst en probleem was verholpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-01-2005 21:38 #72599 door
Beantwoord door in topic startproblemen
Ik dacht eigenlijk ook aan de kleppen, ja. Maar wat je ook nog zou kunnen proberen, is de verdamper aftappen (misschien nog nooit gedaan?) Zit onderaan een aftapplug, na een paar jaartjes rijden komt daar vééél zwarte smurrie uit die dus eigenlijk allemaal ruimte in je verdamper bezette. Misschien helpt het niet, maar ach, kwaad kan het ook niet :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2005 22:57 #72598 door
Beantwoord door in topic startproblemen
Met je voet onder het gaspedaal en dan omhoog duwen en het toerental daalt vervolgens, dat herken ik ook. Nadat ik de dubbele carbs heb verwijderd heb ik alle stangetjes goed gereinigd. Door ernstige vervuiling liep dit niet soepel meer en werd de slag beperkt door een dikke laag smurrie. Na deze schoonmaakbeurt liepen de stangetjes weer prima en vielen dus weer netjes zover terug als zou moeten en het toerental was ook weer prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.