smoorklep-as

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-01-2005 21:50 #53782 door
smoorklep-as is gemaakt door
Mijn smoorklep as heeft speling (stromberg B20a). Onderdelen boek van Volvo CD-rom geeft nummer 237395 aan als onderdeel. Deze kost echter 42,10 euro. <br>Een ander onderdelen boek geeft nummer 237268 aan (26,21 euro bij VOD) Welke moet ik hebben. En zit er verschl tussen de as gebruikt in de stromberg voor de B18a en de B20a? <br>In de onderdelen bij het VOD staat ook nog een gasklep-as voor 12,25 euro. Nummer 237013.<br>Wie weet meer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-02-2005 10:03 #73098 door
Beantwoord door in topic smoorklep-as
Ik weet zo uit mijn hoofd geen nummers, maar de kans dat het probleem opgelost is met een andere as, lijkt me heel erg klein. De as draait namelijk in een boring in het huis, en die slijt net zo snel als de as. En daar even nieuwe lagers in plaatsen gaat de gemiddelde thuiswerker toch echt te ver. Het komt nogal precies allemaal. Een ruilcarburateur is het enige redelijke alternatief.

Er zit inderdaad verschil in de B18 en de B20 carburateurs. Die zijn echt helemaal anders opgebouwd.

(Even reclame maken, ik heb nog een B20A carburateur met heel erg weinig speling. Gaat nog jaaaaaren mee, kan je hebben voor weinig, 60 euro of zo).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-02-2005 10:23 #73097 door
Beantwoord door in topic smoorklep-as
Gasklepassen van B18 en B20 Stromberg zijn inderdaad wezenlijk anders. Hetgeen vervangen moet worden, zijn minimaal de as en de bussen waarin deze draait. Als het ver versleten is, heb je kans dat de bussen helemaal doorgesleten zijn en zelfs het huis weggesleten is. Dan kun je de carb beter weggooiuen en op zoek gaan naar een andere (zoals Kees die aanbiedt). Maar kijk dus eerst of het huis thv de gasklepasbussen nog in orde is of niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-02-2005 12:16 #73096 door
Beantwoord door in topic smoorklep-as
Voor de goede orde : een Stromberg carburateur voor een B20A (dus een 175-CD-2, of een variant daarvan -2S of -2SE) heeft geen lagers voor de gasklepas; wel busjes die goed zelf te plaatsen zijn. Als je een originele carburateur hebt, incl messing labeltje met nummer, kun je een complete revisie set (=meer dan alleen de as) opzoeken en bestellen bij Burlen Fuel Systems (www.burlen.co.uk).Maar veel goedkoper dan het aanbod van Kees is dat niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-02-2005 12:55 #73095 door
Beantwoord door in topic smoorklep-as
Alvast bedankt voor de reacties. Ik zit nog te twijfelen om alleen de busjes te vervangen waar de as in draait, of misschien toch het aanbod van Kees.<br>Hoe kan ik jou bereiken Kees? Je kunt mij mailen via voorsteelpan@hotmail.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.