nog een startvraag

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2005 22:43 #53761 door
nog een startvraag is gemaakt door
Mijn combi B20b op gas start in de zomer prima. Als het echter wat kouder wordt moet ik echter vaak de brandstof schakelaar op neutraal zetten, starten en vervolgens weer op gas zetten. Dit was een foefje dat ik van de vorige eig. kreeg. Kan iemand een mogelijke technische oorzaak aanwijzen ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2005 23:46 #73176 door
Beantwoord door in topic nog een startvraag
Ik doe hetzelfde met b20a op lpg, werkt altijd. Het heeft te maken met de vergassing van het vloeibaar lpg, wat door warmte moet gebeuren, als je gelijk de schakelaar op G zet, gaat er ook gas stromen tijdens het starten, en daar bevriest iets van in de lpg installatie.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2005 21:35 #73175 door
Ik start mijn B20 tot wel -18 zonder foefjes en zonder problemen.Er zit dus iets fout in de installatie

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2005 23:05 #73174 door
Nee hoor, er is niks mis met de installatie. Het is ook niet altijd zo, maar een combinatie van vocht, vrieskou, dikke 20w50 olie en slechte vergassing bij starten laat het starten soms wat langer duren. <br>
Om dan echt bevriezing te voorkomen, waarbij je dus of kan wachten, of met de fohn kan staan blazen, zet ik liever uit voorzorg de knop even op neutraal.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD