benzine tank p1800e ontluchtingsgat dichten
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2005 09:18 #53615
door
benzine tank p1800e ontluchtingsgat dichten is gemaakt door
Hoi, Zo vlak voor m'n RDW keuring nog een paar lastige puntjes waarvan ik hoop dat er iemand een goed idee heeft. Mijn benzinetank is een Amerikaanse er zit een vulopening, een ontluchtingsgat naar de vulopening en een ontluchtingsgat naar een koolstoffilter op. Het koolstoffilter heb ik niet gemonteerd. Ik heb dat ontluchtingsgat dus niet nodig. Normaal zit er een `tuutje` (hoe noem je het) op waar je de slang overheen schuift, dit `tuutje` is er bij mij af (of uit). Er zit dus een rond gaatje van 1 cm. Dit gat moet dicht. Iemand een idee hoe ik dit kan doen? Bij mijn garage zeiden ze dat het met polyesther moet en dan eroverheen spuiten, maar dat is wel erg bewerkelijk. Zou er niet een stop in kunnen oid? Alvast bedankt! Groet, Jacco
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2005 09:50 #73938
door
Beantwoord door in topic benzine tank p1800e ontluchtingsgat dichten
Lassen zal nu wel niet meer gaan neem ik aan? Een stop met wat benzinevaste lijm er in zou kunnen. Polyester zou kunnen. Misschien één of andere nippel er in schroeven, al zul je dan wel aan de binnenkant er bij moeten kunnen...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2005 17:16 #73937
door
Misscien een plaatje erop lijmen met carossrerielijm. Anders een plaatje met een rubbertje eronder en drie parkers zoals ook de zender van je benzinemeter vast zit.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2005 23:28 #73936
door
Is een plastic afdichtnippel niet APK waardig ?
Er zijn weer nieuwe tanks verkrijgbaar bij GCP......wel prijzig.
Er zijn weer nieuwe tanks verkrijgbaar bij GCP......wel prijzig.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2005 08:34 #73935
door
Afdichten is niet zon handig plan ivm vacuum/expansie van je tank. Als je jou auto bij een volle tank flink op zijn staart trapt, krijg je brandstof tekort.
De ontluchtig zit niet voorniets op je tank!
Neem een stukje 6mm koperen pijp. gloei deze pijp uit (roodgloeiend stoken met gasbrander) en klop hier een flensje aan op de volgende manier.
na het uitgoeien draai je een boutje in het pijpje. houd ongeveer 1cm van het pijpje hol.
in het holle deel sla je een centerpons. weer uitgloeien, het deel waar nu een trompje aanzit klop je met een kleine hamer vlak. zodat er een flens aanzit.
boutje eruit draaien. carroserie ring m6 over het pijpje schuiven en het geheel met carr.lijm/ of een goede metaal epoctielijm over het gat lijmen.
Nu heb je weer een keurig ontluchtings pijpje. druk hier een stuk benz slang op laat deze 20 cm omhoog lopen, met een omgekeerde U vorm de slang via een doorvoer thulle door de carr. naar de onderkant van de auto laten lopen.
De ontluchtig zit niet voorniets op je tank!
Neem een stukje 6mm koperen pijp. gloei deze pijp uit (roodgloeiend stoken met gasbrander) en klop hier een flensje aan op de volgende manier.
na het uitgoeien draai je een boutje in het pijpje. houd ongeveer 1cm van het pijpje hol.
in het holle deel sla je een centerpons. weer uitgloeien, het deel waar nu een trompje aanzit klop je met een kleine hamer vlak. zodat er een flens aanzit.
boutje eruit draaien. carroserie ring m6 over het pijpje schuiven en het geheel met carr.lijm/ of een goede metaal epoctielijm over het gat lijmen.
Nu heb je weer een keurig ontluchtings pijpje. druk hier een stuk benz slang op laat deze 20 cm omhoog lopen, met een omgekeerde U vorm de slang via een doorvoer thulle door de carr. naar de onderkant van de auto laten lopen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2005 20:01 #73934
door
Even voor de duidelijkheid, we praten over een extra afvoerkanaal welke destijds in N-Amerika is gebruikt om aan de emissie eissen te voldoen. De verdampingslucht werd door een koolstoffilter geleid. Het is niet de enige uitlaat in de tank.
M.a.w. je kunt het missen als kiespijn, de overige 1800's hebben het ook niet en geen enkel probleem met de expansie
M.a.w. je kunt het missen als kiespijn, de overige 1800's hebben het ook niet en geen enkel probleem met de expansie