carburateur op lpg

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2005 13:03 #53611 door
carburateur op lpg is gemaakt door
Nog altijd op zoek...
Ik heb LPG-inspuiting via een kransvormig spuitstuk direct onder mijn luchtfilter. Dit geheel anders dan mijn vorige auto, die LPG gewoon 'in de carb' kreeg. Als ik daar aan de instellingen van de carb draaide, bracht dat inderdaad veranderingen teweeg. Maar via de huidige opstelling maakt de instelling van de carb toch geen zier uit, ook niet qua stationair? Of ga ik nou te kort door de bocht?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2005 16:24 #73951 door
Beantwoord door in topic carburateur op lpg
De stationairschroef bepaald de stand van de gasklep "in rust", dus dat heeft ook bij LPG wel degelijk invloed.... Normaal wordt de stationairschroef (en mengselschroef) eerst goed afgesteld op benzine. Als de benzine afstelling goed is moet hier niet meer aan gedraaid worden. Een LPG boer zal daarom normaal gesproken alleen de LPG instelling wijzigen met de stelschroef op de verdamper en de stelbout van het knijpstuk in de slang tussen verdamper en spuitstuk.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2005 14:35 #73950 door
Hoi Koert,

Je hebt niet helemaal gelijk omdat je het stationair toerental via de carburateurschroef kunt regelen die de stand van de gasklep wijzigt. Het komt er op neer dat je dan meer of minder lucht toelaat.
Voor de stationairafstelling op gas is de stelschroef op de verdamper van groot belang; maar deze alleen gebruiken in combinatie met een CO meter omdat je anders niet weet of je een te rijk of te arm mengsel hebt. De stelschroef in de slang van de verdamper naar de carburateur is voor de afstelling (ook met CO meter!) bij vollast, dit is bij ongeveer 3000 toeren.

CO waarden voor een b20 ongeveer 1,5 tot 2,5% bij stationair en 0,5 tot 0,8% bij vollast.

Groeten Wim

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2005 12:56 #73949 door
Als je waardes geeft, moet je wél de goede waardes geven!!
Het is 0,5 % bij stationair en 2% bij 3000 toeren!!EN NIET ANDERSOM!!!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD