spruitstuk vlakken
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2005 21:39 #53605
door
spruitstuk vlakken is gemaakt door
Hallo lotgenoten;
mijn spruitstuk pakking van mijn B20F is al 2 keer op de zelfde plaats gaan lekken nl uit bovenste stukje aan de kant van de 4e cylinder. Nu zat ik te denken om hem te laten vlakken. Maar dan hebben de in-en uitlaatspruitstukken niet meer de gelijke dikte. Daardoor gaat de pakking volgens mij niet goed meer afsluiten omdat ze een paar dezelfde tapeindes delen dmv dikke ringen. Dus ook het inlaatspruitstuk laten vlakken?
mijn spruitstuk pakking van mijn B20F is al 2 keer op de zelfde plaats gaan lekken nl uit bovenste stukje aan de kant van de 4e cylinder. Nu zat ik te denken om hem te laten vlakken. Maar dan hebben de in-en uitlaatspruitstukken niet meer de gelijke dikte. Daardoor gaat de pakking volgens mij niet goed meer afsluiten omdat ze een paar dezelfde tapeindes delen dmv dikke ringen. Dus ook het inlaatspruitstuk laten vlakken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2005 22:16 #73975
door
Beantwoord door in topic spruitstuk vlakken
Voor het vlakken (indien nodig) heb je vaak genoeg aan een fractie van een mm. Mocht je er toch meer afhalen dan kunnen de ringen ook wel wat opvangen. Als het verschil echt te groot wordt kun je ringen nemen met de ene helft dik en de andere helft dun. Dit werkt aardig, al is een gelijke flens dikte natuurlijk het best. <br>
Maar om kort te gaan: alleen even je uitlaat laten vlakken zal voldoende zijn.
Maar om kort te gaan: alleen even je uitlaat laten vlakken zal voldoende zijn.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2005 22:23 #73974
door
Dank je wel voor je snelle advies!
ik heb het hele zaakje er vanmiddag al afgehaald in 't zonnetje. Dat ging soepeltjes omdat het al de 3e keer is in 2 jaar! Van de week maar laten vlakken danistie weer op tijd klaar voor de afsteldag de 26e bij Slubo Doetichem.
ik heb het hele zaakje er vanmiddag al afgehaald in 't zonnetje. Dat ging soepeltjes omdat het al de 3e keer is in 2 jaar! Van de week maar laten vlakken danistie weer op tijd klaar voor de afsteldag de 26e bij Slubo Doetichem.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2005 22:34 #73973
door
Ik deel je gedachte, te toevallig om op dezelfde plek weer te gaan lekken !
Zoals je kunt lezen op de modellen technische pagina is het enige verschil tussen de F en E kop de hoogte.
Je kunt rustig 1 mm van de kop afvlakken dan zit je nog niet op de hoogte van de E kop. gewoon zelfde pakking gebruiken
Zoals je kunt lezen op de modellen technische pagina is het enige verschil tussen de F en E kop de hoogte.
Je kunt rustig 1 mm van de kop afvlakken dan zit je nog niet op de hoogte van de E kop. gewoon zelfde pakking gebruiken
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2005 23:14 #73972
door
Ed goed lezen; wilde het uitlaatspruitstuk laten vlakken!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2005 08:40 #73971
door
De pakking aan beide kanten insmeren met gun gum wil ook wel eens helpen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2005 11:23 #73970
door
Maar dat is wel een beetje een lapmiddel.Het afvlakken van in ieder geval het uitlaatspruitstuk is een stap in de goede richting; om het helemaal perfect te maken is het verstandig ook je inlaat te vlakken. Let dan wel op gelijke flensdiktes; als het er eenmaal af is komt het er niet meer bij!