open lucht filters

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-03-2005 00:36 #53571 door
open lucht filters is gemaakt door
Dit weekend orginele Volvo openluchtfiltertjes (blauw gele) gemonteerd op mijn B20B met dubbele SU carburateurs en draait op gas. Resultaat... belabberd lopen. Omdat ik wat motorproblemen heb, zie mn andere topic, olieverbruik, overdruk in het carter enzo blies tijdens stationair draaien het achterste filter waar de carterontluchtingslang op zit de overdruk zichtbaar door het filter heen. Je kon dus goed zien dat dr amper lucht door dat filter werd aangezogen...
Filters er af en weer perfect draaien... snap er geen zak van. Alles qua afstellen van de lpg geprobeert. Iemand een idee of deze filters wel geschikt zijn voor SU's op gas ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-03-2005 09:27 #74156 door
Beantwoord door in topic open lucht filters
Moest trouwens wel zelf opvul ringen maken omdat de filters anders tegen de gasmengstukken aan zaten, en handig is ook te vermelden dat hij geen valse lucht trok dus dat dar het belabeerd lopen niet aan kon liggen. Ook hebben we de filters wat proberen af te plakken om te zien of ze soms teveel lucht gaven, hielp niks, en ze los maken om meer lucht te geven hielp ook niks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-03-2005 09:28 #74155 door
Beantwoord door in topic open lucht filters
oh ja... laatste, de motor hield dus in met de filters er op, had totaal geen vermogen en liet een vaag zuigend geluid horen bij hogere toerentallen, soort inhouden bij gasgeven en merken dat die wel in toeren wilde klimmen maar het gewoon niet kon door al het gepruttel... nou dat was de diagnose... iemand ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-03-2005 09:46 #74154 door
Beantwoord door in topic open lucht filters
Hallo Bart,
Is een veel voorkomend probleem. Heb zelfs mensen gesproken die dure K & N filters hadden gekocht en daarna de hele bende er weer af konden halen omdat de motor met die open filters op gas gewoon niet af te stellen is. Het beste kun je gewoon een lang dicht luchtfilter monteren met het welbekende broodje erin. Dan zijn je problemen waarschijnlijk gelijk opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-03-2005 10:14 #74153 door
Beantwoord door in topic open lucht filters
Als je een luchtfilter met relatief veel restrictie vervangt door een open filter zal dat minder vacuum geven in de carb. Daardoor heb je minder brandstof (zowel gas als benzine) toevoer met de door jouw beschreven gevolgen. Je zult de lpg-afstelling dus moeten aanpassen aan je filter (en de benzine sproeier waarschijnlijk ook iets)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-03-2005 11:07 #74152 door
Beantwoord door in topic open lucht filters
Klopt inderdaad, ik heb op mijn twee dubbele Webers ook K&N filters zitten, maar op LPG is het dan wel een vereiste om een grotere verdamper te monteren die aan de gasvraag kan voldoen. Een open filter is in de meeste gevallen meer lucht, maar dan moet er ook meer gas bij komen om het mengsel nog fatsoenlijk brandbaar te maken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-03-2005 23:18 #74151 door
Beantwoord door in topic open lucht filters
als je bij een Mini een open K&N filter monteerd, dan is de aanbeveling om te onderzoeken of je niet ook een andere naald nodig hebt.
Had ik inderdaad ook nodig bij mijn Mini, maar die werd al bijgeleverd bij de stage one kit.
Op mijn Amazons ben ik dat probleem nog niet tegen gekomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-03-2005 14:46 #74150 door
Beantwoord door in topic open lucht filters
Een te open filter kan bij de "oude gasstellen" er voor zorgen dat je motor niet genoeg onderdruk(vacuum) kan genereren om al je aangevoerde gas naar binnen te zuigen.
Gas en openfilters gaan nou niet echt lekker met elkaar samen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.