choke

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2005 00:34 #53556 door
choke is gemaakt door
Hoi. Ik heb een vraag: als ik mijn choke uit trek start-ie op zich prima, alleen een beetje rammelen (144, automaat). Maar als ik 'm nog verder uit trek, en dan moet ik echt hard trekken, zodat ik het zilver van de stang ga zien (daarvoor alleen zwart afgewerkte stang), dan loopt de motor nog beter, zonder rammelen. Nu vraag ik me af of ik 'm dan te ver trek, dus forceer, of dat het hoort maar mijn choke gewoon zwaar trekt. Ik vraag me dit af omdat ik als ik 'm zo ver trek, en de motor zo lekker loopt, ik merk dat hij in de Drive stand een beetje lastig doet als ik rem. Nou ja, niet echt lastig, maar dan heb ik het gevoel gas te geven en te remmen te gelijk. Sorry als het een beetje een vaag verhaal lijkt, maar ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel en een antwoord heeft. Groet Rogier

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2005 08:42 #74245 door
Beantwoord door in topic choke
Is dit fenomeen ook bij warme motor ?
Ik zou even kijken waar dat rammelen vandaan komt, wellicht de koelleidingen vanaf de radiator naar de bak die tegen het bloke aankomen (heb ik ook eens gehad)
De automaat hoort stationair zo'n 900 toeren te lopen, bij meer toeren gaat de automaat al aandrijven in z'n versnelling. Als je hem in z'n vrij zet merk je dat de toeren wat hoger worden (druk eraf) Het lijkt me dat je de choke instelling en/of afstelling van de motor moet controleren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2005 11:55 #74244 door
Beantwoord door in topic choke

Ja, ook bij warme motor doet-ie in lage toeren soms ietwat rammelig, maar wel minder. Lastig is dat ik geen toerenteller heb, en dus geen idee heb hoeveel toeren hij wanneer draait (mijn gehoor is niet specialistisch genoeg om het te gokken). Als ik de choke erg hard aantrek, voel ik inderdaad een redelijk sterke aandrijving in de Drive stand. Nou gaat een automaat natuurlijk sowieso al iets rijden in de D, maar met de poke extra ver uit met iets meer vaart. Denk dat sowieso alle motor instellingen eens gecontroleerd moeten worden. Alles doet het op zich prima hoor, maar heb sterk het gevoel dat optimalisatie mogelijk is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD