aantrekkoppel spruitstuk b16a

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2005 10:52 #53553 door
Wie kan mij helpen aan de aantrekkoppel voor de moeren van de in-uitlaatspruitstuk van een
PV544 met een B16a motor.
Ik heb een boekje van Piet Olyslager, maar daar staan ze niet in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2005 22:29 #74250 door
Beantwoord door in topic aantrekkoppel spruitstuk b16a
Bert, ik heb even gezocht maar kan hier niets over vinden. Ik denk dat gevoel en een nieuwe pakking set het belangrijkste is
Heb deze klus afgelopen jaar bij mijn P1200
en van een vriend gedaan.
Let goed op dat je het eerste deel van de uitlaat pijp even los zet zodat je het uitlaatspruitstuk mooi flush tegen het blok krijgt.
Kopervet gebruiken anders krijg je dit niet makkelijk weer los.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-03-2005 12:42 #74249 door
Beantwoord door in topic aantrekkoppel spruitstuk b16a
Gewoon niet te los en niet te vast. Staat geen moment voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-03-2005 12:56 #74248 door
Beantwoord door in topic aantrekkoppel spruitstuk b16a
Hoe groot is het risico dan, dat de pakking er tussen uit wordt geblazen of het spruitstuk scheurt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2005 21:07 #74247 door
Beantwoord door in topic aantrekkoppel spruitstuk b16a
Belangrijk is dat het spruitstuk vlak is en de pasvalkken schoon zijn ( oude pakking)
Vervolgens draai je de moeren in drie sessie,s vast vanuit het midden naar buiten. En vast is vast, dit moet je in je vingers hebben.
succes Kees Vos Ede

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2005 23:51 #74246 door
Beantwoord door in topic aantrekkoppel spruitstuk b16a
Zorg in ieder geval dat je pakking goed past. Ik heb bij mijn B20F met 'gewoon bot doordrukken' een slecht passende pakking gemonteerd. Hij stond bol op het blok. Die was al na 4 weken doorgeblazen. Bovendien had ik de moeren op het laatst zo strak aangetrokken dat ik een van de draadeinden aan de buitenkant had dolgedraaid (gelukkig niet in het blok).
Ik heb het nu pas weer overnieuw gedaan en bij de nieuwe pakking de twee pasgaatjes aan weerskanten van het midden iets geruimd met een vijltje. De pakking viel toen als vanzelf netjes op het blok. Daarna de eerste 4 keer na warm-koud worden van de motor telkens de moeren weer ietsje aangetrokken op het gevoel (iets minder rigoreus nu dan de vorige keer :).
Als ze niet strak genoeg zitten, merk je het doordat de motor na 3 a 4 keer warm-koud steeds meer lawaai gaat maken, omdat de pakking dan nog niet goed afsluit. Het ergste wat je dan kan gebeuren is dat je nog een keer de pakking moet vervangen als je daar te lang mee doorrijdt. Is wat werk, maar niet onoverkomelijk. succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.