valse lucht (slangklemmen??)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2005 10:05 #53530 door
Hoi,
In het proces van het mooi draaiend krijgen van mijn motor heb ik nog een probleem met valse lucht. Als ik gas geef hoor ik de motor fluiten (valse lucht). Op al mijn benzine leidingen heb ik slangklemmen zitten. Maar op de luchtslangen (die allemaal nieuw zijn en dus wel mooi sluitend) zitten geen slangklemmen. Moeten die er wel op? Of zal het toch bij het spruitstuk zitten? (ik heb de pakking al vervangen) Ik heb het gefluit nog niet kunnen localiseren (ik vind het zo zonde om WD40 oid op het zo mooi witte uitlaatspruitstuk te spuiten om het goed te kunnen localiseren). Het gaat trouwens om een B20E motor. Groet, Jacco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2005 10:55 #74366 door
Beantwoord door in topic valse lucht (slangklemmen??)
Hoi Jacco, valse lucht treed het sterkst op bij een sterk vacuum. Dit is dus bij stationair toerental bij gesloten gasklep. Als het geluid juist optreed als je wél gas geeft, zou ik het probleem zoeken in speling op de gasklep as(sen) van de carburateur(s), of heb je het orginele injectiespruitstuk? Misschien sluit de koudestart lucht-bypass klep niet volledig? Of wellicht heb je een open luchtfilter en is dat geluid het normale gegorchel wat je bij een filterbox normaal niet hoort.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2005 11:01 #74365 door
Ik heb het orginele injectiespruitstuk er op zitten, met het orginele luchtfilter. Het geluid is echt een fluit geluid, dus niet een gorchel. Maar als ik het goed begrijp hoef ik het dus niet in klemmen te zoeken. Nu ik er over denk... als het een vacuum is moet het de slangen ook juist strak trekken...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2005 12:28 #74364 door
Op een B20E zitten wel degelijk slangklemmen op de slang naar het luchtfilterhuis. Bij de mijne in ieder geval wel.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2005 13:00 #74363 door
<p>
Of er valse lucht wordt aangezogen is gemakkelijk te traceren met een spuitbus remreiniger. Is erg vluchtig en laat geen sporen na. Wel oppassen dat je het niet teveel richting de verdeler spuit. Een klein vonkje kan dan grote gevolgen hebben...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2005 13:28 #74362 door
Een fluitend (gierend) geluid bij gasgeven kan ook een slippende V-snaar zijn.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2005 16:40 #74361 door
Je kunt ook een plantenspuit met water gebruiken. Sluit ook tijdelijk het lekje af zodat je kunt horen waar het zit.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2005 12:08 #74360 door
De mechanische injectie geeft in vergelijking met B20 carb versie altijd een wat fluitende sensatie....Daar herken je ook de P1800E/ES aan als hij aankomt rijden, heb je de wagen voor de restauratie horen lopen ? Of kom eens langs dan kun je een B20E van de zelfde versie horen en voelen( ik woon in Schaarsbergen, Noord van Arnhem)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD