voordeel van een dubbele carburateur

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2005 21:58 #53503 door
Hebben dubbele carburateurs voordelen boven een enkele?
Ik heb namelijk alleen maar gezeur gehad met die dubbele.
Onregelmatig lopen slecht starten vrij hoog verbruik noem maar op
Afstellen kreeg ik nog collega's die automonteur zijn voor elkaar
Na het plaatsen van een enkele al het gezeur over en als toetje een verbruik van rond de een op tien
Ik kan in het vermogen geen verschil ontdekken.
Komt dit door de beroerde toestand van de dubbele carbs of is het verschil inderdaad zo klein

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2005 23:00 #74499 door
Beantwoord door in topic voordeel van een dubbele carburateur
Als je dubbele carbarateurs slecht staan afgesteld zal je het verschil niet merken..
Heb je een rustige rijstijl merk je niet echt veel verschil ,de verschillen worden pas duidelijker als je de motor zwaarder gaat belasten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2005 23:16 #74498 door
Beantwoord door in topic voordeel van een dubbele carburateur
Ik rij normaal gesproken ook 1 op 10 met dubbele SU's hoor.. wel op de snelweg dan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2005 10:21 #74497 door
Beantwoord door in topic voordeel van een dubbele carburateur
Mijn B20A met dubbele Strombergs (inderdaad : ongebruikelijke combinatie ...) liep ook niet goed. De vorige eigenaar had de enkele Stromberg vervangen door een (origineel) setje dubbele Strombergs ...... die helaas zo gaar als boter waren. Na revisie (is goed zelf te doen, met het nodige geduld) liep de moter een stuk beter. Alleen afstellen van (enkele of dubbele) carburateurs met versleten gasklepassen, pakking, e.d. zal weinig/niet helpen. Over het vermogensverschil kan ik je niets zeggen; op LPG zal dat denk ik gering zijn, maar op benzine moet dat wel waarneembaar zijn .....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2005 12:22 #74496 door
Beantwoord door in topic voordeel van een dubbele carburateur
Ik rijd inderdaad vrij rustig dus dat klopt
Waar kan ik revisiesetjes op de kop tikken?
En hoe zit dat met het synchroom stellen idaar heb je toch vacuummeters voor nodig?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2005 17:12 #74495 door
Beantwoord door in topic voordeel van een dubbele carburateur
Ja als je geen lekkage hebt op je stangenstelsel en zo werken vacuummeters .
Gebruik zelf voor het afstellen van dubbele SU's een stethoscoop (of 2 slangetjes in je oor en via het geluid de boel afstellen)
Dat compenseert de valse lucht nog een klein beetje ,dan zijn die rotte carbs nog redelijk af te stellen. ;-)
Revisiesetje waarschijnlijk bij BCP te verkrijgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2005 10:10 #74494 door
Beantwoord door in topic voordeel van een dubbele carburateur
Check ook even of je een dubbele uitlaatbocht hebt zodat je blok die extra lucht ook kan uitademen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD