start nou toch eens

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2005 12:08 #53298 door
start nou toch eens is gemaakt door
Hallo,

Mijn Amazon station op gas met een B20
wil maar niet spontaan starten,
Pas na lang doorstarten komt ie
matig enthousiast op gang.

Na een dan volgend ritje opnieuw starten gaat beter, maar noch niet van harte.

Heb de contactpunten vervangen, en op 0,45 mm gesteld.
De boegis op 0,6 en zien er goed uit..
Vooronsteking staat ok.

Wat nu nog te doen ............???
Graag je reactie.

Alvast bedankt,
groeten Bernard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2005 12:39 #75359 door
Beantwoord door in topic start nou toch eens
Gaat het starten op benzine wel goed? Kan zou het niet direct aan de afstelling van de motor liggen lijkt mij.<br><br>Volgens mij zijn er een paar truukjes voor het starten op gas, misschien kun je ze proberen en daarmee het echte probleem oplossen.<li>Starten op gas met gaspendaal helemaal ingedrukt</li><li>Starten door eerst 2 maal contact te maken (gasshoke)</li>Bij het starten heel even de benzine / gasschakelaar op neutraal zetten</li><br>Het uitproberen zal wel een paar keer tot verzopen motor leiden, maar ja, als één van bovenstaande manieren wel lukt, kunnen we vast de oorzaak achterhalen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2005 13:07 #75358 door
Had die van mij ook. Als je hem op contact zet, wordt een beetje gas doorgelaten. Je hoort de gasklep open en dicht gaan. Pas als de motor rondgaat, krijgt hij weer meer gas. Ik zette het contact een paar keer aan en uit(na de klik van de gasklep)en dan startte hij meteen. Er is misschien een betere oplossing voor maar dit werkt als tijdelijke oplossing.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2005 16:53 #75357 door
Ik neem aan dat je accu goed is. Kijk eens naar de massaverbinding tussen blok/chassis/accu haal dat eens los en maak het goed schoon. Eventueel ook alle andere contacten die met de ontsteking te maken hebben. Ook kan er iets in de carburateur blijven hangen...kijk of er olie in zit en of er niets blijft hangen. suc6

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2005 22:30 #75356 door
afgelopen winter ook dit probleem gehad en dan tijdens het starten de gas/ benzineschakelaar heel even op neutraal zetten en dan meteen weer terug naar gas, de motor sloeg dan direct aan.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2005 15:44 #75355 door
Vaak is het probleem ook dat als je meteen gaat starten de accuspanning zo ver daalt dat de elektrische gaskraan niet open wil.
Heeft jouw LPG verdamper wellicht een aparte "choke"? werkt deze dan wel? Zit aan de zijkant van de verdamper en kan je desnoods met de hand indrukken. Dan zit er ook een apart schakelaartje onder de benz/lpg schakelaar die je kan bedienen met kontakt aan om even extra gas in te brengen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD