uitlaatgassen in de auto

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2005 12:43 #53287 door
uitlaatgassen in de auto is gemaakt door
Wanneer ik met mijn amazon wat verder doortrek in de versnelling dan normaal, dan ruik ik altijd uitlaatgassen in de auto. Bij normaal rijden ruik ik dat niet. In eerste instantie schonk ik er niet echt aandacht aan. Maar toen bedacht ik me dat een auto niet voor niks een uitlaat heeft. De uitlaat hoort tenslotte de uitlaatgassen naar achter de auto af te voeren. Hoe kan het dan toch dat ik uitlaatgassen in de auto ruik, en dan ook nog alleen als ik wat extra toeren maak?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2005 14:07 #75400 door
Beantwoord door in topic uitlaatgassen in de auto
Lekkage ergens in het uitlaatsysteem? Of ergens verrotte bodemplaten, vooral achterin? Je zult het bij fel optrekken eerder ruiken omdat er dan een extra rijk mengsel ingespoten wordt, dus ook viezere uitlaatgassen geproduceerd.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2005 16:44 #75399 door
Een rotte bodemplaat zal het hoop ik niet zijn. Een jaar terug heb ik nog onder de mat gekeken en toen niks gezien. En lekkage in het uitlaatsysteem zou je toch moeten horen?<br>
Maar toch moet het wel zoiets zijn. En ik denk zelf dat dan de uitlaatgassen via het schutbord (zo heet toch de plaat tussen de motor en de kabine?) binnen moeten komen. Ik had dacht ik vrijwel alle gaten gedicht, maar laatst zag ik nog weer een gat.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2005 00:55 #75398 door
Er komen toch geen uitlaatgassen in de motorruimte, als je uitlaat dicht is.
Ik denk eerder aan gassen uit je carterontluchting, die bij oudere auto's onder de motor uit de pijp aan de linkerkant van de motor komen.
Als je overdruk in het carter hebt, blaast dat harder als je hard optrekt.
Draai de oilievuldop er maar eens af en voel eens of de motor blaast.
Als dat zo is is dat een teken van slijtage.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2005 10:23 #75397 door
Ik heb een amazon uit 1967 en de gassen carterntluchting worden dus teruggeleid naar het spruitstuk. Bij aankoop z'n 1,5 jaar geleden was de compressie nog goed, tekenen van slijtage verwacht ik dus niet.<br>
Wat mij wel opvalt is dat mijn uitlaat erg zwart is van binnen. Ik denk dat dat niks met mijn probleem te maken heeft, maar wie weet. Ik rij op gas en het is mij nog nooit opgevallen dat er rookpluimen uit de uitlaat komen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2005 20:48 #75396 door
Vroeger keek je naar de uitlaat en deze moest dan mooi grijs zijn vanbinnen, dat kwam door de toevoeging van lood aan de benzine, tegenwoordig zie je geen grijze uitlaten meer want er zit geen lood meer in de benzine

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2005 21:33 #75395 door
Als je met draaiende motor de uitlaat dicht houd dan hoor je hem blazen als hij lekt.Doe dit niet als je eerst een stuk gereden hebt want dat kan nogal heet zijn.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2005 09:41 #75394 door
Hoort de uitlaat ook zwart te worden als ik alleen op gas rij?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD