lpg tanken in zweden

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2005 09:06 #53181 door
lpg tanken in zweden is gemaakt door
we hebben dit jaar besloten om met onze amazon naar zweden te gaan om vrienden op te zoeken in Gotenborg. De reis verloop via bremen, over land naar Copenhagen (als tussenstop) en dan naar Gotenborg. De weg van Copenhagen naar Gotenborg loopt vrijwel geheel parralel aan de kust. Weten jullie hoe het zit met LPG tanken via deze route. Ik begreep uit eerdere forum berichten dat LPG tanken in Zweden nog lastig kan zijn. Overige waardevolle toeristische info is natuurlijk ook welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2005 09:40 #75872 door
Beantwoord door in topic lpg tanken in zweden
Je kunt het beste even bij de anwb informeren. Die hebben boekjes met lpg tankstations. Je hebt ook een verloopnippel nodig. Die hebben ze ook wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2005 10:00 #75871 door
Beantwoord door in topic lpg tanken in zweden
In Zweden zijn nog 10 gas-pompen over. Warvan 1 in Göteborg en 1 in Helsingborg. Die in Göteborg is gemakkelijk te vinden.
In Duitsland zijn er ook enkele, alleen liggen deze vaak bij een wat grotere plaats op industrieterreinen, bij een soort van Lasaulec-bedrijven. Mocht je alleen op LPG willen rijden, dan is het gewoon een kwestie van plannen. Zelf doe ik dit niet meer en rijdt gewoon op benzine in die landen. Dat is een stuk simpeler.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2005 10:47 #75870 door
Beantwoord door in topic lpg tanken in zweden
aantal lpgstations is inderdaad zeer gering; kijk in de lpg gids die je bij vrijwel elk lpg station kunt kopen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2005 14:10 #75869 door
Beantwoord door in topic lpg tanken in zweden
In zweden hebben ze volgens mij ook nog een ander soort gas (iets van Fordonsgas als ik het me goed herinner). De aansluiting past in de verste verte niet en dat is maar goed ook, want na lezen van aanwijzingen op de pomp bleek het niet te gaan om LPG zoals wij dat kennen, maar ik denk achterdaf om aardgas o.i.d.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2005 17:09 #75868 door
Beantwoord door in topic lpg tanken in zweden
is een soort biogas, overigens een project van Volvo, Fordon is dacht ik een van de leveranciers, past niet op een lpg systeem, dus verwisselen is gelukkig niet mogelijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2005 16:47 #75867 door
Beantwoord door in topic lpg tanken in zweden
Als je nog gaat en in de buurt van Arnhem woont; ik ben net terug uit Zweden met mijn amazon uit 1966 en heb onderweg naar zweden gas getankt. Gas tanken doe je dan bij gasboeren die met name gastanks verkopen, wel iets lastiger zoeken, ze hebben zelf vaak de benodigde nippels liggen. Ligging zou ik je telefonisch nog wel uit kunnen leggen voor Hamburg en Flensburg. In denemarken schijnt het gas overigens net zo duur te zijn als benzine. Je kunt me 's avonds bereiken op 026 -4429999.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-08-2005 13:12 #75866 door
Beantwoord door in topic lpg tanken in zweden
Lpg is in Zweden voor zover ik weet uit eigen ervaring niet te verkrijgen.
ze viden dit te gevaarlijk, dus dat wordt tanken.
Overigens wel goedkoper dan ni Ned.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.