carburateur en lpg

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2005 17:43 #53152 door
carburateur en lpg is gemaakt door
Ik ben alle opties voor het slecht funktioneren van mijn motor aan het checken en dacht nu aan de carburateur maar ik vraag me dus af welke invloed deze kan hebben bij lpg.
Welke functies van de carburateur komen te vervallen of onderdelen niet gebruikt als je op lpg rijdt? Ik weet natuurlijk dat de vlotterkamer niet gevuld wordt, maar verder? Is een scheur in het membraam bv ook van invloed bij rijden op lpg?

Misschien zijn het domme vragen maar de carburateur is voor mij nog niet helemaal gesneden koek.

groet,

eric

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2005 19:03 #76009 door
Beantwoord door in topic carburateur en lpg
Je kunt feitelijk de hele carb. leeg halen op de gasklep na. Dat is namelijk het enige dat nog een functie heeft wanneer je op lpg rijdt. Je probleem zal dus zeer waarschijnlijk ergens anders liggen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2005 20:32 #76008 door
als het membraam van een stromberg carburateur gescheurd is zal de auto op lpg ook slecht vermogen leveren of alleen nog maar stationair lopen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2005 20:36 #76007 door
<i>als het membraam van een stromberg carburateur gescheurd is zal de auto op lpg ook slecht vermogen leveren of alleen nog maar stationair lopen</i><br>Oja, inderdaad, de zuiger heeft geen functie meer, dus je kunt hem dan ook gewoon er uit halen, of vast zetten bovenin. Als de membraan kapot is zal de zuiger echter onderin blijven hangen waardoor je niet veel 'gas kunt geven'. Echter de auto zal daardoor wel gewoon mooi moeten blijven lopen op lpg, alleen minder hard.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2005 08:52 #76006 door
Sterker nog:
Ik had gisteravond nog iemand bij mij die dus na het sleutelen in 1 keer alleen maar meer stationair kon draaien. Bij het gas geven "smoorde" de motor om bijna fa te slaan. Wat bleek? Een miniem gaatje in het membraan was al voldoende om de plunjer niet meer op te tillen en dus een zeer slecht vermogen te krijgen. Wat een membraan van &#8364; 2,75 toch niet allemaal teweeg kan brengen.....

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2005 12:40 #76005 door
ok. thanx

ga 'm dan toch maar uit elkaar halen

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD