luchtfilter
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2005 15:40 #53143
door
luchtfilter is gemaakt door
Ondanks alle berichten op het forum toch nog een vraag over lucht en carburateur. Ik heb een B18A / 1968 / Amazone Combi op LPG en benzine. Stationair loopt alles mooi rustig. Als ik echter weinig gas geef op LPG, dan slaat de motor bijna af. Als ik de luchtinlaat van het luchtfilter half dicht maak, dan gebeurt dit niet. Echter dan loopt de motor bij veel toeren heel slecht. De auto is net afgesteld en verbruikt verder normaal olie en is relatief zuinig op gas (1 op 9). Nu las ik iets over een revisiesetje voor mijn Stormberg carburatuer bij het VOD. ben ik hier aan toe of zijn er nog andere opties.
Groeten Harry
Groeten Harry
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2005 16:52 #76047
door
Beantwoord door in topic luchtfilter
1. Ook al is de boel net afgesteld, het kan best zijn dat het ontstekingstijdstip voor LPG anders moet zijn dan in het instructieboekje aangegeven is. Bij mij moet ie zeker 5 graden vroeger staan om lekker te lopen op LPG (dus -28 graden ipv -23)
2. Werkt de vacuumvervroeger wel goed? Is ie wel aangesloten?
2. Werkt de vacuumvervroeger wel goed? Is ie wel aangesloten?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2005 17:17 #76046
door
Beantwoord door in topic luchtfilter
Als de motor niet goed oppakt als je weinig gas geeft dan lijkt het erop dat de vollast-schroef (stelschroef in de slang tussen verdamper en carburateur) iets te veel geknepen staat. Draai die stelschroef maar eens een kwart of halve slag linksom en kijk wat er gebeurt.