niet te starten

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2005 10:00 #53115 door
niet te starten is gemaakt door
Volvo 144 B20A 1973
Mijn auto wil niet meer starten en hoop dat 1 van jullie mij kan helpen met dit probleem.
Gister terug gekomen van vakantie.
De eerste terug reis dag liep de moter als een zonnetje, na een nachtje stil gestaan te hebben starte hij wat moeilijker en toen hij eindelijk gestart was liep hij in het begin wat schokkerig. Dit was over toen de motor goed op temperatuur was. Na een rit van ongeveer 700 km weer goed thuis aan gekomen, het laaste stuk na de snelweg begon hij weer wat te schokken.
Na de auto leeg gehaald te hebben, ff weg geweest, hij schokte wel iets maar niet echt noemens waardig.
Toen heeft hij een paar uur stil gestaan, en was daarna met geeen mogelijkheid meer te starten. Niet op LPG en niet op benzine.
Het lucht filter eraf gehaald, en als ik dan doorstart, komt er af en toe een rook pluim uit de carbarateur (start toen benzine). Ook voelt het aan of de motor veel te vroeg zijn vonken krijgt, dat ie gewoon een tikk krijgt die de motor weer terug duwd. Iemand enige suggesties wat ik het beste eerst en hoe ik dat kan controleren. Alsvast bedankt voor de reacties.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2005 13:14 #76157 door
Beantwoord door in topic niet te starten
Hallo Paul, ik vermoed dat je distributietandwielen kapot zijn, het lijkt erop dat je ontstekingstijdstip is versprongen. Het kan ook zijn dat je ontsteking zelf verdraaid is. Succes, Paul Franse

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2005 16:08 #76156 door
controleer of de verdelerkap nog goed op z,n plaats zit, de bevestigingklemmen willen er nog wel eens afschieten.
Controleer ook de condensator.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2005 18:47 #76155 door
Bedankt voor de reactie's de distributie tandwiel is nog in goede staat. De verdelerkap zit ook nog goed. Hoe kan je een condensator controleren.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2005 21:22 #76154 door
Niet echt (je kan ze door meten maar de waardes kloppen negen van de tien keer niet ,hij doet het of niet(goed) gewoon vervangen (kost hooguit 5 euro en da's duur)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2005 16:19 #76153 door
Nogmaals bedankt voor jullie reactie's.
Vandaag weer ff gekeken, de rotor onder de verderkap was te versleten en de verderkap zelf ook. Na deze vervangen te hebben starte en liep de motor weer goed.
Dus ook dit probleem is weer op gelost;-)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2005 16:02 #76152 door
paultje toch, ik dacht dat jij HTS auto techniek deed

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD