lekkend uitlaatspruitstuk

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2005 22:38 #53092 door
lekkend uitlaatspruitstuk is gemaakt door
Mijn uitlaatspruitstukpakking (Volvo Amazone B20A, enkele stromberg) is voor de tweede keer lek.

NA inspectie van het uitlaatspruitstuk bleek hij niet meer vlak te zijn bij de achterste poort.

Is het ernstig om met een beetje lekkend spruitstuk te rijden?

Of kan ik er nog wel heel even mee rijden alvorens ik hem vervang danwel laat vlakken.

Alvast bedankt,
Groeten Lars

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-08-2005 09:27 #76237 door
Beantwoord door in topic lekkend uitlaatspruitstuk
Net dit gerepareerd bij mijn B20B, is een zwak punt. Zeker als je op gas rijdt wordt het erg warm daar.
Ik zou het direct verhelpen, het is een rot geluid en je kunt CO in interieur krijgen.
Iedere avond hoofdpijn is ook niet alles.
Dat vlakken kun je vaak zelf, met een plankje en 400 schurpapier. Soms zitten er wat pakking resten of corrosie wat je met vloeibare pakkin kunt oplossen.
Pas wel op dat je de schroefdraden niet molt/breekt. Goed met kopervet monteren......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-08-2005 12:50 #76236 door
Beantwoord door in topic lekkend uitlaatspruitstuk
als je het spruitstuk laat vlakken moet je ook wat van de inlaatringen afhalen,anders breekt het spruitstuk bij montage.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-08-2005 18:10 #76235 door
Beantwoord door in topic lekkend uitlaatspruitstuk
zal zo te lezen iig de uitl.spr.stukpakking zijn die wegggebrand is (bekende plaats-achter de 4e uitl.poort), niet te lang mee blijven rijden: tapeindje kan ook wegbranden, is overigens APK-afkeur !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.