lekke benzinepomp -> slecht lopen?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2005 15:03 #53072 door
Hallo. Mijn 144 loopt op gas redelijk tot goed. Op benzine rijdt hij ook wel, totdat ik stil sta en de motor stationair laat draaien. De motor hapert dan en dikke walmen komen uit de uitlaat. Nu ging ik eens onder de motorkap kijken terwijl de motor op benzine liep en uit mijn benzinepomp (die mechanisch is) stroomde een aardig straaltje benzine. Dus, ik heb net een nieuwe benzinepomp gekocht. Maar nu vroeg ik me af of het lekken en dus slecht werken van mijn benzine pomp ook de oorzaak zou kunnen zijn van het slecht lopen van de motor als hij op benzine staat. ? Oh, en ik heb meteen maar een benzinefilter erbij gekocht want die zat er ook nergens tussen :-S Alvast bedankt! Sander.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2005 16:45 #76318 door
Beantwoord door in topic lekke benzinepomp -> slecht lopen?
als de benzinepomp door lekkage te weinig benzine aanvoert dan wordt de motor daar natuurlijk niet vrolijk van. De benzinepomp moet dus in ieder geval gerepareerd/verevangen worden en je merkt dan meteen of de motor beter loopt; proberen dus.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2005 19:24 #76317 door
Die dikke walmen uit de uitlaat zouden wel eens kunnen wijzen op een te rijk mengsel wat weer kan wijzen op foutief afgestelde carburateur of (waarschijnlijker) carburateurslijtage. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat een haperende benzinetoevoer verantwoordelijk kan zijn voor een walmende uitlaat.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2005 19:28 #76316 door
Mmhm, nou eerst maar eens de benzinepomp maken. Dan maar eens de carburateur aan inspectie onderwerpen. Slijtage aan de sproeiernaald of de gehele carb?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2005 10:37 #76315 door
Probeer, na bevestiging benzinepomp, eerst maar eens een nieuwe naald. Bij mijn B20A bleek dat ook het verschil tussen niet of wel lopen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2005 11:05 #76314 door
Ja, dat lijkt me ook wel handig ja. Maar eerst even wachten op de nieuwe onderdelen voor mn pomp... want die dikke zwarte isolatie flens is gescheurd. Bummer....

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2005 16:47 #76313 door
Zo.. alles zit er weer op. De auto rijdt een stuk beter op benzine dan eerst, dat wel. Het enige dat nu nog niet goed is als hij op benzine staat zijn de dikke blauwe walmen uit de uitlaat...

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD