vlotter benzinetank
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2005 19:55 #53044
door
vlotter benzinetank is gemaakt door
Het element in de benzinetank (P1800S) dat de benzinemeter regelt wordt aangestuurd door een vlotter met een armpje eraan. Deze vlotter is bij mij lek. Hierdoor lijkt het net alsof de tank permanent leeg is. Ik heb hem gesoldeerd maar nu is ie weer lek. Heeft iemand een tip voor een vervangend vlottertje (moet wel benzinebestendig zijn)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2005 07:10 #76451
door
Beantwoord door in topic vlotter benzinetank
Bij mij is de vlotter van plastic. Probeer een sloper te vinden of haal op de sloop een die erop lijkt en knutsel die aan het armpje.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2005 10:16 #76450
door
Afgaande op de onderdelenlijst van het VOD zijn de vlotters gewoon nieuw te koop, waarschijnlijk als compleet onderdeel met armpje en al. Prijzen varieëren van 68 euro ex btw voor een amazon sedan tot 95 euro voor een 1800 met B20 E/F motor. Mogelijk zijn er ook universele exemplaren bij de autoshop, zijn ze gebruikt te vinden op de beurs en zijn er goedkopere imitaties te koop bij de 'vrije' jongens. Ook de pakking staat gewoon in de lijst.
Eenmaal gemonteerd zijn ze weer goed voor 35 jaar zorgeloos tankplezier.
Eenmaal gemonteerd zijn ze weer goed voor 35 jaar zorgeloos tankplezier.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2005 10:30 #76449
door
Het hele element is zelfs te koop bij het VOD! Maar wel 139 euro excl.btw! En dat terwijl ik gewoon een (liefst) plastic dobbertje nodig heb. Maar wie weet morgen op de beurs.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2005 17:39 #76448
door
Probeer eens een vlotter uit een oude carburateur pas te maken van een 340 b14motor bv. Die is van messing dus te solderen en ongeveer de maat dacht ik.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2005 16:38 #76447
door
Dit probleem heb ik opgelost op de volgende manier: Stuk grijze afvoerbuis (PVC) van 40 mm doorsnede en 7 cm lang. Over beide kanten een dop van 40 mm geschoven en met PVC lijm geplakt. In een van de doppen zit in het midden een roestvrijstalen schroefje met boutje dat aan beide kanten een ringetje plus rubbertje heeft gekregen. Dit schroefje dient als bevestigingspunt voor het stangetje van de vlotter waar ik een oogje aan gebogen heb. Oogje door het schoefje extra ringetje en extra boutje erop en klaar.Oersimpel en oerdegelijk. PVC is chemicalien bestendig dus het kan prima tegen benzine. Het werkt perfect. Kosten zijn een paar euro. Alle materialen bij de doehetzelfhandel. Kwartiertje werk.