kenmerken van loodvrij

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2005 23:58 #53042 door
kenmerken van loodvrij is gemaakt door
Hallo,

Mijn neefje heeft een Amazone gekocht (een b18) en hij wil nu weten hoe hij kan zit of de kop loodvrij is of een geloden kop is, zit er op de kop een kenmerk waar aan dat te zien is, alvast bedankt

mvg Frans van Zeeventer jr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2005 07:17 #76461 door
Beantwoord door in topic kenmerken van loodvrij
Nee, kun je van buitenaf niet zien. Daarvoor moet de kop eraf. Je kunt het hooguit aan de vorige eigenaar vragen. Als het blok recentelijk is gereviseerd is de kans groot dat de klepzittingen voorzien zijn van geharde ringen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2005 08:46 #76460 door
Beantwoord door in topic kenmerken van loodvrij
Voor het tanken maakt het toch niet veel meer uit ,gelood kan je niet meer krijgen en op ongelode rijd hij ook nog heel lang door (mits je de motor niet gaat mishandelen ,dus redelijk rustige rijstijl aan houden (zoizo verstandig met een oldtimer ;-))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2005 09:16 #76459 door
Beantwoord door in topic kenmerken van loodvrij
Op den duur zou je het volgens mij kunnen inschatten aan het stellen van de klepspeling; hoe vaker dit nodig is, hoe kleiner de kans dat je kop geharde zittingen heeft.<br>
Bij mijn combi hebben de kleppen in 40.000 km op LPG geen noemenswaardige afwijking in de klepspeling gekregen en mijn conclusie is dan ook dat er dan wel geharde zittingen in zouden moeten zitten.<br>
Ik weet niet of die conclusie gerechtvaardigd is; als het niet zo is dan zal iemand anders dat vast wel melden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2005 13:25 #76458 door
Beantwoord door in topic kenmerken van loodvrij
Het is zo dat motoren die op gelode benzine hebben gelopen een soort van "geheugen" hebben. Door de inwerking zijn de klepzittingen al wat harder. Overigens een effect wat bij revisie en/of nieuwe kleppen verdwijnt. Je merkt het aan het niet meer kunnen stellen van de kleppen, zoals al werd gemeld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-09-2005 10:19 #76457 door
Beantwoord door in topic kenmerken van loodvrij
Haal het (uitlaat) spruitstuk er af, en kijk in de uitlaat poort. Je kunt dan vaak helemaal achterin, onderaan soms een klein richeltje onderscheiden, maar dan moet je dit al wel eens eerder een kop met harde zetels gezien hebben om te weten waar je naar moet kijken. Heb je dat niet, dan kan het alleen door de kop eraf te halen helaas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-09-2005 17:34 #76456 door
Beantwoord door in topic kenmerken van loodvrij
Als je normaal rijd en geen overmatige belasting loslaat op je amazon is het geen probleem het is net als met gasrijders sommige trappen met 80000km een kop aan vellen er zijn er ook die er 250000km over doen.Kortom je hebt het zelf in de hand.
mvg Edward

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.