240 start niet help
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2005 21:15 #53025
door
240 start niet help is gemaakt door
Van het ene op het andere moment: de trouwe 240 (injectie) start niet. Startmotor draait keurig rond. De bougies ruiken na demontage naar benzine en zien er vochtig uit. Ik ruik niet echt veel benzine dus wellicht is er iets met de pomp of injectiesysteem? En hoe diagnostiseer je dat? Toch bougies even vervangen en hop zij liep even. Daarna weer nada niks niente! Is er iemand met een 240 die dit herkent en mij een richting kan duiden waar ik dit euvel moet zoeken? injectie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2005 22:16 #76526
door
Beantwoord door in topic 240 start niet help
Paul, veel voorkomend bij de 240 is het brandstofpomprelais van de tankpomp dat stuk gaat, veel gesuggereerd op het 240-forum en bevestigd door de Volvo-dealer. Kijk trouwens ook eens op het 'alternatieve' forum volvolvo.com, beter bezocht dan dat van het register.
Kortgeleden stopte mijn 245 Turbo met K-Jetronic, continue injectie, er van het ene op het andere moment mee. De tankpomp leek het uiteindelijk niet te doen en na wat andere oorzaken uitgesloten te hebben durfde ik -mede door alle tips- het wel aan om deze te vervangen. Kostte wel 67 Euro maar: starten en lopen. De kenners suggereren overigens om altijd zo'n ding op reserve te hebben. Ik had nog even gekeken bij Elferink in Enter bij de 240's die daar op het terrein staan, maar er stond er niet een meer waar nog een brandstofpomprelais in zat. Ook een veeg teken... Als je in de buurt van Nijmegen woont mag je hem wel even proberen. Let wel op het onderdeelnummer! Arthur.
P.S. Ik ben altijd voor de toelating van de 240 geweest, maar dat terzijde.
Kortgeleden stopte mijn 245 Turbo met K-Jetronic, continue injectie, er van het ene op het andere moment mee. De tankpomp leek het uiteindelijk niet te doen en na wat andere oorzaken uitgesloten te hebben durfde ik -mede door alle tips- het wel aan om deze te vervangen. Kostte wel 67 Euro maar: starten en lopen. De kenners suggereren overigens om altijd zo'n ding op reserve te hebben. Ik had nog even gekeken bij Elferink in Enter bij de 240's die daar op het terrein staan, maar er stond er niet een meer waar nog een brandstofpomprelais in zat. Ook een veeg teken... Als je in de buurt van Nijmegen woont mag je hem wel even proberen. Let wel op het onderdeelnummer! Arthur.
P.S. Ik ben altijd voor de toelating van de 240 geweest, maar dat terzijde.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2005 20:53 #76525
door
HEBBES!
De zekering houder links voor op het spatbord, op een rekje met nog twee elektriekdingetjes. Houder was geroest inwendig, nieuwe erin VROEMVROEMVROEM. Heerlijk. Tot ik weer ging tanken...
iemand nog een goed adres voor gasinbouw rotterdam e.o.? en niet te duur?
De zekering houder links voor op het spatbord, op een rekje met nog twee elektriekdingetjes. Houder was geroest inwendig, nieuwe erin VROEMVROEMVROEM. Heerlijk. Tot ik weer ging tanken...
iemand nog een goed adres voor gasinbouw rotterdam e.o.? en niet te duur?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2005 20:00 #76524
door