revisiekit dubbele su carburateurs p1800s uit 1964

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-09-2005 20:59 #52948 door
Dit kan ik vinden aan gegevens op mijn SU carburateurs van mijn P1800S uit 1964.
Er zit op beide carburateurs een alluminium plaatje met daarop: AUD 94 F (voorste carburateur, F van front) en AUD 94 R (rechter carburateur, R van rear)
Op de front carburateur staat ook nog gegraveerd op het gedeelte waar de benzineslang op is aangesloten: AUD 9255 Op de rear carburateur staat ook iets gegraveerd maar dat is helaas niet leesbaar.Op de naald staat S.
Mijn vraag is welke gegevens zijn relevant om de juiste revisieset te vinden.
Op de site van Scandcar wordt een "carburettor SU rebuild kit compl Volvo - CRK249" aangeboden. Deze kit wordt ook elders aangeboden.
Zou deze kit volstaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-09-2005 21:01 #76942 door
Ik bedoel natuurlijk achterste carburateur (niet rechter, de R van rear)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-09-2005 22:07 #76941 door
Han, exacte gegevens kun je vinden op www.burlen.co.uk - daar kun je ook de juiste revisieset bestellen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2005 02:31 #76940 door
op de site en via de mensen van www.bccp.nl is ook zeker te achterhalen wat nodig is en hoe te handelen!
Succes, Leon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2005 08:26 #76939 door
Natuurlijk kan je kennis achterhalen via dit soort (prima) bedrijven. Maar als hobbyist wil ik (heel eigenwijs) in eerste instantie zelf reviseren en repareren. Vandaar een beroep op de mede-hobbyist. Ik heb bij BCCP een tijd geleden informatie opgevraagd over revisie van mijn SU carburateurs en kreeg toen een voorstel dat mij 6 of 700 euro ging kosten. Ik vind zelf doen en dan ook nog zo voordelig mogelijk veel leuker en bevredigender. Deze behoeftes staan echter haaks op de behoeften van een professioneel bedrijf die mij dat allemaal (tegen vergoeding) uit handen wil nemen. Vandaar dat ik niet naar de telefoon grijp om ze het hemd van het lijf te vragen terwijl ik op voorhand helemaal niet van plan ben hun (financieel) wijzer te maken. De revisiekit waar ik naar informeerde en waarvan ik me afvraag of die geschikt is voor mijn carburateurs wordt (elders) te koop aangeboden voor een fractie van de kosten. De revisie van een SU carburateur lijkt me zeer goed zelf te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2005 08:47 #76938 door
Het is even zoeken maar op de site van www.burlen.co.uk word inderdaad aangegeven dat, dat de juiste revisie kit moet zijn. je hebt er geloof ik wel twee nodig. succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2005 10:14 #76937 door
"One kit only required for a set of carburetters"
Betekent dit niet dat 1 kit volstaat voor de 2 carburateurs?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2005 14:36 #76936 door
<p>
Een rebuild kit CRK249 zou inderdaad moeten volstaan voor een stel dubbele carburateurs, althans volgens de "SU reference manual". Als alternatief kun je ook nog kiezen voor een service kit (CSK55). Daar zitten wat minder onderdelen in, maar wel de meest aan slijtage onderhevige. En is iets goedkoper. In geen van beide kits zul je echter nieuwe sproeiernaalden aantreffen, maar die wil je wel hebben, dus dat wordt apart bestellen. De standaard naald voor de AUD94 HS6 is ZH (AUD1490). Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2005 16:45 #76935 door
Sorry ik was vanmorgen nog niet helemaal wakker.Gelukkig zag je zelf dat je maar 1 kit nodig hebt.succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.