smoorklep blijft hangen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2005 10:04 #52947
door
smoorklep blijft hangen is gemaakt door
Bij een draaiende motor blijft de smoorklep tever open staan waardoor de motor veel te hard "stationair" blijft draaien. Wanneer de motor uit staat lijkt hij wel vanzelf volledig dicht te gaan. Ik kan tijdens het rijden wel door met mijn voet het gaspedaal omhoog te drukken de klep verder dicht krijgen. Grote kans dat dit slijtage van de as is maar kan het ook ergens anders aan liggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2005 10:18 #76951
door
Beantwoord door in topic smoorklep blijft hangen
Ik zou de motorkap ff opendoen als ie blijft hangen. Door het systeem te volgen en te morrelen zie je vanzelf wel waar de boel hangt. Als het oliespuitje niet helpt kan je ook nog iets met een (extra) veertje proberen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2005 10:23 #76950
door
Dat heb ik al gedaan. Heb de draaipunten van de as ingespoten gisteravond. Vanmorgen toen ik wegreed deed hij het wel even goed maar na een paar keer gas geven niet meer. Er staat een aardige kracht op die de klep en het pedaal terug drukt. Wat zorgt ervoor dat dit gebeurd? En waar dan kan een extra veertje om hem kracht bij te zetten?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2005 10:34 #76949
door
Het hangt af van het type carburateur hoe e.a. zit. Door de hele weg te volgen van gaspedaal tot carburateur zie je vanzelf waar eventuele veren zitten. Een veertje zo dicht mogelijk in de buurt van het hefboompje dat de gasklep bedient is het belangrijkste. Als niets helpt dan moet je het asje van de gasklep vervangen. Geen ingrijpende en zeker geen dure operatie! Succes!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2005 10:40 #76948
door
Het is een staande Zenith, enkele carb en op LPG. Gister kon ik niet zo snel de veertjes vinden maar ik zal morgen er weer mee aan de gang. De kleine veertjes die ik zag leken mij niet krachtig genoeg gezien de kracht die erop staat. Bedankt.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2005 13:56 #76947
door
Als de klep blijft hangen en teflonspray oid help niet, koppel dan de gasstang van de carburateur af. Zo kun je testen of het euvel in de carburateur zit dan wel in de gaskabel / stangen.
Ik neem aan dat je alle kogel gewrichten en draaipunten goed hebt ingespoten??
Ik neem aan dat je alle kogel gewrichten en draaipunten goed hebt ingespoten??
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2005 14:50 #76946
door
Daar had ik gister helaas geen tijd meer voor, maar dat moetik inderdaad proberen. Nog een vraagje los van dit, de carb. zit vast met een draadeind in het spruitstuk gedraaid en daar een moer op. Ik krijg de carb alleen los door een andere moer hier tegenin te draaien maar daar is nog maar net genoeg ruimte voor. Kan je niet een bout vanuit onder erin draainen en daar een moer op draaien?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2005 21:55 #76945
door
Je verhaal is een beetje onduidelijk, maar als ik het goed begrijp is je moer vastgerot op het tapeinde?
Gewoon een nieuw tapeinde erin zetten lijkt mij het slimste.
Een nieuw tapeinde van onderaf in de flens schroeven is wel erg onconfectioneel...
Je verhaal is een beetje onduidelijk, maar als ik het goed begrijp is je moer vastgerot op het tapeinde?
Gewoon een nieuw tapeinde erin zetten lijkt mij het slimste.
Een nieuw tapeinde van onderaf in de flens schroeven is wel erg onconfectioneel...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2005 11:46 #76944
door
Nee de moer zit juist niet vast op het tapeinde. Echter is er maar weinig ruimte om 2 moeren hierop te draaien om hem zo los te kunnen krijgen, of moet je dat anders doen? Logischer zou zijn dat het tapeind blijft zitten maar zo kreeg ik de carb er niet af. Of was dat omdat toen nog de ene moer nog wel vast zat op het tapeinde en de andere niet. En dat ik daarom nu beide tapeindes eruit draai terwijl dat niet hoeft. Vanavond maar even proberen nog voor de zekerheid.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2005 11:21 #76943
door
Omdat ik nog steeds niet mijn bestelde gereedschap heb ben ik vast maar begonnen met het vervangen van de pakking tussen het spruitstuk en de vlampijp, hier lekte hij lucht. Blijkbaar is dit (grotendeels) de oorzaak geweest. Hij gaat nog niet 100% terug maar wel zo goed als. Hopelijk na het vervangen van het tapeind voor de ophanging van het spruitstuk en alle moeren is alles weer luchtdicht en loopt alles weer goed.