choke bij rijden op lpg
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2005 23:16 #52945
door
choke bij rijden op lpg is gemaakt door
Goedendag,
Ik heb een vraagje. Het is toch zo dat de choke bij het rijden op lpg geen functie heeft, of wel? Verbruik ik meer gas als ik de choke een stukje uit heb staan en daar mee door blijf rijden (wat ik soms doe omdat m'n B20 dan net wat mooier stationair loopt)?
Alvast bedankt!
Ik heb een vraagje. Het is toch zo dat de choke bij het rijden op lpg geen functie heeft, of wel? Verbruik ik meer gas als ik de choke een stukje uit heb staan en daar mee door blijf rijden (wat ik soms doe omdat m'n B20 dan net wat mooier stationair loopt)?
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2005 23:42 #76960
door
Beantwoord door in topic choke bij rijden op lpg
Bij mijn dubbele SU's zorgt de choke er simpelweg voor dat er iets meer "gas" gegeven wordt. Dit kun je dus ook doen met het gaspedaal en heeft dus dezelfde werking bij benzine en LPG.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2005 00:03 #76959
door
Ik rijd ook op LPG en gebruik hoogstens mijn choke in de winter bij het starten. Als de motor goed is afgesteld heb je geen choke om stationairder te rijden. Dus: goed laten afstellen!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2005 00:05 #76958
door
Naar mijn beste weten zorgt de choke niet alleen voor meer 'gas' maar ook voor het afsluiten van de luchttoevoer en daardoor een (brandstof)rijker mengsel. Als de motor mooier loopt bij het enigszins uittrekken van de choke handle dan lijkt het mij dat de carburateur(s) niet goed afgesteld zijn.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2005 07:54 #76957
door
Choke verhoogt bij enkele carb ook het stationair toerental. Reden dat de moter mooier gaat lopen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2005 22:41 #76956
door
meestal zit het gasmengstuk tussen carburateur en luchtfilter, dus heeft de chokeklep bij lpg geen enkele funktie; zowel met Zenith als Stromberg choke nooit nodig gehad; ook niet met starten op benzine, mits de rest verder goed is afgesteld