afstellen zenith carburateur b18a 1965

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2005 11:15 #52929 door
Afgelopen zaterdag kleppen gesteld, nieuwe bougies, nieuw contacpuntje, ontsteking is juist afgesteld, maar de motor loopt niet lekker rond en maakt een pruttelend geluid met snelheid vermeerderen. Daarnaast als je bv 60 in zijn 4 rijdt blijft hij stoterig lopen (niet soepel). Hij trekt wel goed, start goed en daarnaast zijn zowel de stroomverdeler, kabels en de carburateur recentelijk gereviseerd. Motor is ook een revisie motor.

ik zoek het dus in de afstelling van de carburateur, maar daar slechts 2 schroeven. 1 mengsel schroef en 1 stationair afstelschroef (staat op de metalenstang van het gaspendaal).

Hoe stel ik eenvoudig de carburateur af ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2005 14:01 #77039 door
Beantwoord door in topic afstellen zenith carburateur b18a 1965
Zorg dat de motor warm is en zet het stationair toerental goed (+/- 800 tpm). Draai de mengselschroef in tot de motor onregelmatig begint te lopen(galopperen). Draai dan de schroef terug uit tot de motor net weer regelmatig loopt. Dan staat hij goed. Overigens zijn de meeste zeniths vaak versleten. Het kan dus zijn dat hij valse lucht zuigt en daardoor onregelmatig blijft lopen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2005 21:19 #77038 door
Als de motor vooraf wel goed liep :
controleer of de bougie kabels niet verwiseld zijn. Juiste volgorde is 1-3-4-2 (1 is radiator zijde)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2005 17:07 #77037 door
Ik had met mijn auto hetzelfde stotter probleem. Kabels, bougies, verdelerkap vernieuwd, kleppen gesteld, eletronische ontsteking gemonteerd. Uiteindelijk bleek de Zenith carburateur versleten. Ik heb deze vervangen door een consersiekit van Weber, te koop bij BCCP Gramsbergen. Auto loopt sindsdien perfect.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2005 23:09 #77036 door
Ik mis condensator ook vervangen....als die problemen geeft is dat voornamelijk bij gelijkblijvende toerentallen (dus stationair en kruissnelheden)
Als je'm wel vervangen hebt ,inderdaad de carburateur trachten af te stellen en indien nodig vervangen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2005 13:42 #77035 door
Doet ie van mij ook, vooral op benzine verder loopt ie perfect en trekt ook goed op.
Zou de gasklepas kunnen zijn. Indien versleten zuigt de motor hierlangs valse lucht aan. Heb bij het VOD een nieuwe as gekocht en ga die morgen monteren.
Bij het VOD hadden ze nog een tip: stop een stukje rubber bijv. van een luchtslang +/- 3 mm dik (mooi rondje ponzen), in het gat voor de as bij het vlotterhuis om ook bij een nieuwe as valse lucht tegen te gaan.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD